2. Business café Slavonija: ulaganjem u znanje do sigurnog poslovnog uspjeha

2. Business café Slavonija: ulaganjem u znanje do sigurnog poslovnog uspjeha

Moguće je uspjeti, sada i ovdje; biti uporan i ustrajan, i svako jutro znati koji je cilj novoga dana; imati volje, želje; ulagati u znanje, konstantnu edukaciju; manje govoriti , više slušati; sve počinje rastom i radom na sebi; moj posao sam ja; razvijati kulturu javne i poslovne komunikacije; raditi s obje ruke otvorene: jednom za dati, drugom za primati; voljeti svoj posao, voljeti ono što je naše – samo su neki od poticajnih, ohrabrujućih imperativa i poruka koje su imali priliku čuti brojni poduzetnici i oni koji to tek namjeravaju postati, okupljeni na 2. Bussines café Slavonija koji je uz moto “Znanje je moć” organiziran u hotelu Artu u Slavonskom Brodu, u utorak, 5. srpnja.

Bio je to iznimno interesantan susret, njih stotinjak već afirmiranih malih poduzetnika, ali i mladih ljudi koji tek planiraju uploviti u poduzetničke vode, a koji su kroz ovaj event imali prigodu ostvariti nove kontakte, razmijeniti iskustva, čuti brojne korisne savjete za pokretanje vlastitog biznisa i u opuštenijoj atmosferi uz kavu porazgovarati o uspjesima i izazovima u svojim poslovanjima. Vrijedi podsjetiti da je prvi Business café održan u ožujku 2011. u Zagrebu, a vremenom se osim Hrvatskom, proširio putem licence i na Makedoniju, Bosnu i Hercegovinu, Srbiju i Crnu goru te Sloveniju. Druženja se organiziraju svaka dva mjeseca, a goste uz inspirativne poznate poduzetnike u ugodnom društvu očekuju i korisne informacije i vrijedni darovi sponzora.

Licencu za organizaciju Business caféa za istočnu Hrvatsku preuzela je tvrtka Bošnjak Company iz Nove Gradiške,  vlasnice Marijane Bošnjak, a nakon prošlomjesečnog iznimno uspješnog prvog eventa u Požegi, Slavonski Brod nametnuo se kao nezaobilazna destinacija organizacije istoga i u tom gradu.  I čini se da je bio pun pogodak, jer su na Bussiness café u hotel Art došli brojni mladi poduzetnici iz Osijeka, Nove Gradiške, Požege, Županje, Vinkovaca, Slavonskog Broda i okolice, čak i jedna poduzetnica iz susjedne Vojvodine, iz Novog Sada.  Bilo je tu obrtnika, trgovaca, vinara, vlasnika OPG-ova, predstavnika marketinških i turističkih agencija, novinara i menadžera u medijima, pravnika…

Moderatorica Business café Slavonija bila je Silvija Podoljak, uspješna direktorica Turističke zajednice Grada Požege, koja je u ležernoj dijaloškoj interakciji predstavila goste eventa.

Posebno je bio inspirativno slušati Mirelu Španjol Marković, direktoricu tvrtke Ciceron komunikacije, jedine specijalizirane edukacijske kuće za treninge i savjetovanja iz područja retorike i komunikacije. Danas je Mirela Španjol vodeća hrvatska predavačica i konzultantica za područje primijenjene retorike u menadžmentu, prodaji i marketingu; retoriku je usavršavala na Univerzitetu u Tübingenu. Autorica je brojnih članaka u stručnim časopisima i dnevnim listovima te gostuje u elektroničkim medijima kao savjetnica i komentator za područja retorike i prodaje, a izniman uspjeh postigla je i njezina knjiga „Moć uvjeravanja“ – priručnik retorike za menadžere i one koji to žele biti, u kojoj sublimira svoje bogato trenersko iskustvo. Intenzivno je radila i na kurikularnoj reformi.

Njezin je stav da  za uspješnost poslovanja poduzetnik mora imati osjećaja, da voli ono što radi, da shvati da je njegov posao zapravo njegov poziv i da sve počinje radom na sebi. Preporučuje stalna usavršavanja i edukacije, stjecanje novih menadžerskih vještina u vođenju i upravljanju (leadership) i poslovnoj komunikaciji, kreiranje vlastitih prodajnih karakteristika, pisanje blogova i individualna savjetovanja.

Govorila je o javnom nastupu, istaknuvši kako isti nije više ekskluzivno rezerviran samo za javne osobe, političare ili estradne zvijezde; naprotiv – danas smo svi javne osobe i javni je nastup dio opće kulture. „Svi moramo raditi na kulturi komunikacije, od novinara do biznismena i političara. Novinari bi posebno trebali voditi računa da ne stvaraju pritisak na sugovornika, nego da ga relaksiraju. Senzacionalizam nigdje u konačnici ne vodi. Novinari ne bi trebali biti neprijatelji nego partneri u komunikaciji“, istaknula je, govoreći o prihvatljivim normama u javnoj komunikaciji. Naime, mnogi danas strahuju od medija, više nego od smrti; taj strah stvara neugodnosti s kojima moramo živjeti, ali tremom i strahom od medijskih nastupa valja naučiti upravljati, a za to su, prema riječima Mirele Španjol, nužna individualna savjetovanja i treninzi poslovne i javne komunikacije. „Čovjeku treba tri godine da nauči govoriti, a cijeli život da nauči slušati“ – citirala je u zaključku velikog Hemingwaya.

O svom poslovnom poduhvatu i uspjesima govorio je  Mario Špoljar direktor tvrtke Akord iz Županje koja se bavi proizvodnjom namještaja od pločastih materijala i zapošljava  19 radnika. Njegovi su imperativi uspješnog rada upornost, ustrajnost, ljubav prema poslu i biti spreman više davati nego primati.

Da se u Slavoniji itekako može uspjeti i od svog rada lijepo živjeti primjer je i Jasmine Krkić Poznić, vlasnice malog obiteljskog hotela Maksimilijan iz Osijeka koja perspektivu vidi u razvoju kontinentalnog turizma za što istočna Hrvatska ima izuzetne potencijale.

Mnoge mlade na razmišljanje o tome da se u Hrvatskoj može ostati i vrlo uspješno raditi i živjeti potaknuo je mladi inovator iz Batrine Matej Grozdanović, vlasnik IT tvrtke BytePanda iz Zagreba i osnivač startupa Modulos. Posebno je impresivan njegov prvi modular­ni stol – jedinstveno rješenje koje omogućuje da se radni stol prilagodi vama, sastavljen od izmjenjivih funkcionalnih modula i izrazito jednostavan za sastaviti. Modularni stol tražen je u cijelom svijetu i Matej ga je nedavno i patentirao te kreće u masovniju proizvodnju. Već je  primio  brojne narudžbe iz Velike Britanije, Nje­mačke, Norveške, SAD-a, Slove­nije i Hrvatske, a javili su mu se i potencijalni investitori. Međutim, Matej se opredijelio za financira­nje putem crowdfundinga, a želi i da cijela proizvodnja i svi dijelovi budu isključivo iz Hrvatske. Poručio je mladima neka se ne boje vlastitu ideju pretvoriti u posao i neka se okušaju u malom poduzetništvu, bez straha da će propasti. „Sve i da bude tako, barem ćete znati da ste pokušali, iako ne treba odustajati, nego biti uporan i dati sve od sebe. I ja sam tražeći posao nailazio na brojne prepreke. Prvi razgovor bio je: ne možemo te zaposliti, nemamo radni stol za tebe u firmi. Otišao sam u dućan, kupio materijal i sastavio sam sebi radni stol te ga donio direktoru s upitom, ima li još kakvih prepreka. I tako sam dobio posao“, ispričao je Matej Grozdanović i primio veliki pljesak prisutnih.

„Ideja za organiziranje Business caféa rodila se  kroz analizu istraživanja jedne agencije koje je pokazalo da se gotovo 60 posto poslova dogovara uz kavu, a vlastito iskustvo pokazalo je da je umrežavanje jedno od ključeva za uspjeh. Svim poduzetnicima i onima koji tek kreću u posao želimo poručiti da nisu  sami, jer svima nam je jednako. Uvijek možete pitati nekoga za savjet i pomoć. Mi poduzetnici vodimo se pozitivnim stavom, fokusirani smo na uspjeh, a ne na otegotne okolnosti kojima nas bombardiraju. Nije nam u fokusu što možemo dobiti od nekoga, nego što mi možemo učiniti kako bismo pomogli drugima. I koliko daš, toliko se i vrati. Sve se može, samo se treba raditi“ poručila je Marijana Bošnjak i najavila slijedeći Business cafe  već u četvrtak, 7. srpnja u Zagrebu.

Ivica Vlašić
Foto: Andrej Smolić (live-studio)

  • bizz caffe slavonija (3)
  • Mirela Španjol markovic2
  • Mirela Španjol Marković
  • Silvija Podoljak
  • bizz caffe slavonijaa (1)
  • bizz caffe slavonijaa (2)
  • bizz caffe slavonijaa (3)
  • bizz caffe slavonijaa (4)
  • Mario Špoljar
  • bizz
  • Jasmina Krkić Poznić
  • Matej Grozdanović
  • Tihomir Krijan
  • bizz caffe slavonija (1)
  • bizz caffe slavonija (4)