DECOSPAN MATO FURNIR: Najveći europski proizvođač spojenog furnira najavljuje nove investicije i proširenje izvoznog tržišta

DECOSPAN MATO FURNIR: Najveći europski proizvođač spojenog furnira najavljuje nove investicije i proširenje izvoznog tržišta

Zahvaljujući nastavku trenda pozitivnih poslovnih rezultata i u 2015. godini, tvrtka Decospan Mato Furnir d.o.o. iz Oprisavaca, u Brodsko posavskoj županiji, i ove je godine bila nominirana za Zlatnu bilancu, nagradu FINA-e u kategoriji za najuspješnijeg poduzetnika u prerađivačkoj industriji. No, nagrada je otišla u Karlovac, tvrtki HS produkt d.o.o. Ipak, direktor tvrtke Decospan Mato furnir, Mato Vladić, ne krije zadovoljstvo postignutim uspjehom, te smatra da je i sama nominacija već drugu godinu uzastopno iznimno priznanje za ostvarene financijske rezultate u poslovanju.

„Naša tvrtka je zadnje tri godine ostvarila jedno treće i dva druga mjesta za nagradu Zlatna bilanca u kategoriji najuspješnijih poduzetnika u prerađivačkoj industriji. To je velika pohvala načinu na koji upravljamo našom tvrtkom. Ova nagrada se ne dodjeljuje onima koji imaju najveće prihode ili najbolji poslovni rezultat, nego tvrtkama koje na optimalan način koriste svoje resurse, a sve u svrhu ostvarenja profita. Upravo na ovakav način i male i srednje i velike tvrtke imaju priliku dokazati uspješnost svoga poslovanja“, kaže Mato Vladić. U usporedbi s trendom poslovanja u odnosu na krizne godine, tvrtka Decospan Mato furnir iz blage stagnacije tijekom krize izlazi nakon 2010. i ponovno osvaruje snažniji rast. „Krizu smo prevladali investiranjem u nove tehnologije, povećanje kapaciteta i produktivnosti, tako da smo učinak krize prilično ublažili“, dodaje Vladić.

Podsjetimo, ova je tvrtka osnovana 2006. godine pod imenom Drvni Centar d.o.o. S osnovnom djelatnošću spajanja furnira počeli su sredinom veljače 2007. i tada su imali 106 zaposlenika. Tvrtka nije imala vlastite proizvodne prostore, nego su proizvodnju počeli u unajmljenim prostorima u Slavonskom Brodu. „Tada smo – prisjeća se Mato Vladić, radili u tri smjene i izvozili cjelokupnu proizvodnju. Radili smo u skromnim uvjetima uzrokovano karakteristikama unajmljenih prostora. Svjesni smo bili svih prilika i potražnje za našim proizvodima jer je u njima već tada ugrađeno višegodišnje iskustvo. Stoga smo usporedo sa razvijanjem proizvodnje razvili i strategiju daljnjeg poslovanja. Udružili smo se sa tvrtkom iz Belgije , postali dio grupacije, izvršili dokapitalizaciju, promijenili naziv tvrtke i krenuli sa izgradnjom vlastitih proizvodnih prostora na lokaciji gdje smo i danas. Dinamika izgradnje bila je jako brza tako da smo već za šest mjeseci preselili proizvodnju u novoizgrađene prostore. Kroz slijedećih nekoliko godina kupili smo još poslovnih prostora, investirali u opremu i zaposlili nove zaposlenike“, ističe Mato Vladić, čija tvrtka sada zapošljava 239 ljudi.

Kroz cijelo razdoblje poslovanja tvrtka je poslovala pozitivno. U 2007. ostvarila je prihode od 56 milijuna kuna, proizvela 4,4 milijuna m² spojenog furnira sa 185 zaposlenika.  Prošlu,  2015. godinu završili su sa 118 milijuna kuna prihoda, i proizvodnjom od 8,7 milijuna m² spojenog furnira.

„Struktura naše proizvodnje je podjednako podijeljena na tri smjera. To su proizvodnja za IKEA-u, proizvodnja za potrebe grupacije kojoj pripadamo te proizvodnja za ostale. Istina je da su kupci naših proizvoda iz zemalja Europske Unije i prodaja na tom tržištu zauzima više od 90 posto ukupne proizvodnje. Sa zadovoljstvom možemo reći da je naša tvrtka najveći europski proizvođač spojenoga furnira, a kvaliteta naših proizvoda je prepoznata i cijenjena.“, naglašava Mato Vladić.

Čini se da će biti nužno i proširenje tržišta. Naime, prodaja drvnog sortimenta osjeća pritisak proizvoda izrađenih korištenjem plastike, koja ima određenih prednosti spram drveta. Ovome nasuprot stoji toplina drveta, činjenica da ne postoje dva ista dijela drveta. „S članovima grupacije razvijamo nove proizvode koji se predstavljaju tržištu i koji svakako daju mogućnost proširenja zastupljenosti na tržištu. Trenutačno najviše izvozimo u Belgiju, Njemačku, Poljsku, Slovačku, Francusku, Švedsku i Sloveniju, a od prošle godine pokušavamo vratiti i kanadsko tržište koje je u početku bilo prilično zastupljeno u našoj prodaji“, napominje Vladić.

U slijedećem srednjeročnom razdoblju tvrtka Decospan Mato furnir planira nastaviti s investicijama i to kako u povećanje kapaciteta izgradnjom novih proizvodnih pogona, tako i ulaganje u automatizaciju i učinkovitost pojedinih faza proizvodnje. U planu im je još ove godine ulaganje u sustav učinkovitog rukovanja sa sirovinom koja značajno smanjuje vrijeme između sirovine i gotovog proizvoda, povećava produktivnost i iskoristivost sirovine. S istim brojem zaposlenika učinak bi povećali za 30-35 posto.

„U našoj proizvodnji cijena repromaterijala zauzima najveći udio, te smo upravo započeli s investiranjem u poboljšanje skladištenja repromaterijala te njegovim učinkovitijim korištenjem.  Sve ovo trebalo bi osigurati kontinuirani rast poslovnih rezultata od 8 – 10 posto godišnje. A, što se tiče globalne gospodarske situacije, možemo reći da smo do sada uspješno prošli dvije velike krizne situacije, te da ćemo se u suradnji s partnerima uspješno nositi sa možebitnim poremećajima. Mogućnosti su tu da se iskoriste, i mi smatramo da smo spremni za nadolazeće razdoblje“, zaključuje direktor Mato Vladić.

Ivica Vlašić