DM, Lidl i Muller najpoželjniji poslodavci u Hrvatskoj

DM, Lidl i Muller najpoželjniji poslodavci u Hrvatskoj

Tko su najpoželjniji poslodavci u Hrvatskoj i koji su razlozi njihove atraktivnosti otkriva jedanaesto po redu istraživanje portala MojPosao. U istraživanju o poslodavcu prvog izbora sudjelovalo je gotovo 13.500 ispitanika

Šestu godinu za redom prvo mjesto zauzela je tvrtka dm-drogerie markt d.o.o. s 12,85% bodova. LIDL d.o.o. nalazi se na drugom mjestu s 2,77% bodova, dok se MÜLLER TRGOVINA ZAGREB d.o.o. nalazi na trećem mjestu s 2,54% boda. Ove godine po prvi puta među 20 najatraktivnijih poslodavaca našla se tvrtka Rimac Automobili d.o.o., donosi portal poslovnipuls.

Veći skok, u odnosu na prošlu godinu, imala je tvrtka IKEA Hrvatska d.o.o. koja je s prošlogodišnjeg desetog ove godine došla na šesto mjesto. Između desetog i dvadesetog mjesta i ove godine nalaze se tri banke: ZAGREBAČKA BANKA d.d., PBZ d.d. te ERSTE&STEIERMÄRKISCHE BANK d.d.

S obzirom na demografske karakteristike sudionika istraživanja, najatraktivnija tvrtka za oba spola je dm-drogerie markt d.o.o., iako je žene (17,75%) preferiraju u odnosu na muškarce (6,51%). Muškarcima je na drugom mjestu INA d.d., dok je ženama MÜLLER TRGOVINA ZAGREB d.o.o. Suprotno očekivanjima, visina plaće nije presudan faktor privlačnosti nekog poslodavca, ovaj faktor atraktivnosti nalazi se tek na petom mjestu.

Kao presudni čimbenik atraktivnosti petina ispitanika (21%) izdvojila je sigurnost radnog mjesta. Na drugom mjestu nalaze se harmonični odnosi koje je 17% ispitanika ocijenilo kao presudan faktor. Prilika za napredak u struci presudan je faktor atraktivnosti za 15% ispitanika, a socijalna odgovornost poslodavca za njih 13%. Najmanje je ispitanika kao presudni faktor atraktivnosti navelo priliku za hijerarhijsko napredovanje, njih svega 7%, a ni imidž u poslovnom svijetu nije se pokazao bitnim (9%). Neovisno o gospodarskoj krizi i tome što cijene sigurnost radnog mjesta, više od polovice ispitanika (61%) često razmišlja o promjeni poslodavca.

Trećina ispitanika (29%) ponekad razmišlja o promjeni radnog mjesta, dok njih svega 10% uopće ne razmišlja o promjeni tvrtke.Najviše bi ispitanika, njih 37%, htjelo raditi u privatnoj tvrtki u pretežno stranom vlasništvu, 16% ispitanika voljelo bi raditi u državnoj instituciji, a po 15% njih u stranim institucijama te u tvrtkama u državnom vlasništvu. Kao i prošle godine, poražavajuća je činjenica da bi u privatnoj tvrtki u pretežno domaćem vlasništvu htjelo raditi svega 14% ispitanika.

Od ispitanika se tražilo da imenuju (redom) tri svoja poslodavca prvog izbora (tj. poslodavca ‘prvog’, ‘drugog’ i ‘trećeg’ izbora). Bodovalo se tako da su poslodavci prvog izbora dobili 3 boda, ‘drugog’ izbora 2 boda i ‘trećeg’ izbora 1 bod te se na temelju toga izračunavao ukupan poredak poslodavaca. S ponuđenih osam razloga atraktivnosti i ocjenama: 0 – nemam mišljenje o tome, 1 – nevažan razlog, 2 – malo važan razlog, 3 – važan razlog, 4 – vrlo važan razlog, 5 – presudan faktor; ispitanici su ocjenjivali svaki od razloga atraktivnosti poslodavca kojeg su naveli kao poslodavca svog prvog izbora.

izvor: poslovnipuls