Inovacijom do poslovne prilike: kako ‘pitchati’ start-up projekt?

Inovacijom do poslovne prilike: kako ‘pitchati’ start-up projekt?

Studentima željnima stjecanja novih iskustava pruža se prilika kroz natječaj Inovacijom do poslovne prilike, koji provodi mStart u suradnji s matičnim Agrokor koncernom. Odabranih devet timova trenutačno rade na razradi rješenja, a ovaj tjedan su dobili i konkretne savjete i kako pitchati svoje projekte.

Inovacijom do poslovne prilike, natječaj je koji mStart u suradnji s Agrokor koncernom provodi već treću godinu zaredom. Namijenjen je studentima tehničkih fakulteta od kojih se očekuje znanje i kreativnost pri pronalasku tehnoloških rješenja na zadane izazove. Ovogodišnji pokrivaju od logistike budućnosti s dronovima do energetske učinkovitosti i prediktivne analitike u marketingu.

Nakon zaprimljenih prijava, komisija u sastavu predstavnika Agrokorovih kompanija koje su zadale izazove te profesora s Fakulteta elektrotehnike i računarstva, Fakulteta strojarstva i brodogradnje, Tehničkog veleučilišta u Zagrebu te Fakulteta organizacije i informatike u Varaždinu, ocijenila je timove i odabrala devet najboljih koji su prošli u drugi krug. Oni su sada u razradi svojih rješenja, a na njima rade uz podršku mentora.

Svake godine dobivamo sve kvalitetnije prijave, a studenti nas uvijek ponovo iznenađuju naprednim znanjima koje imaju već tijekom studiranja! Preostaje im još dvadesetak dana da finaliziraju svoja inovativna rješenja. Nakon predaje, mStart organizira stručni obilazak najinteresantnijih Agrokorovih postrojenja gdje će studenti vidjeti tehnologiju u praksi! U sklopu obilaska, organizirano je i finale natječaja, tijekom kojeg timovi održavaju prezentacije za komisiju, kaže Marina Meštrović, voditeljica odjela inovacija u mStartu.

Upravo je prezentacija, odnosno pitchanje projekta i ideja, ono na čemu padnu i puno iskusniji. Magičnog rješenja nema, osim pripreme, pripreme i još malo pripreme. Stoga je za studente koji sudjeluju u natjecanju, ovaj tjedan organizirano predavanje o tome kako najbolje predstaviti svoj projekt o čemu im je govorio Ivan Brezak Brkan. Govoreći o važnosti pitchanja, istaknuo je kako start-upi, ali i svi ostali koji prezentiraju svoju ideju, trebaju pitchati jer imaju proizvod u ranoj fazi te tek trebaju dokazati i pokazati kako će uspjeti. Studentima koje ove stvari tek očekuju savjetovao je kako izgleda dobar format pitcha:

  • Trebate biti kratki, jasni i precizni. Stavite viziju u glavu onoga tko vas sluša.
  • Postoji nekoliko varijanti pitcha. To je dobro ako žiri ima dodatnih pitanja pa kroz odgovore možete objasniti ono što niste uspjeli ispričati u jednoj ili tri minute pitcha.
  • Većina ljudi nije zainteresirana za detalje oko proizvoda, iako većina ljudi pitcha o tome. To treba biti dio pitcha ili prezentacija.
  • Kroz pitch trebate odrediti svoje tržište, ciljane skupine, rješava li vaš proizvod ili ideja problem te skupine. Također, kako ćete doći do korisnika?
  • Poslovni model – Morate ići u dubinu, ne možete samo reći kako vam je poslovni model pretplata. Razradite poslovni model i promislite kako utječe na korisnike pri čemu trebate voditi računa kome pitchate.
  • Go to market – U svojem pitchu morate se dotaknuti i izvedbe. Kome ćete prodavati? Kako ćete doći do svog kupca? Ivan je istaknuo kako su ovdje bitni detalji, jer cilj je prodati svoje rješenje pri čemu je kao dobre primjere kako se to radi istaknuo Rentlio i Agrivi.
  • Konkurencija – Morate poznavati konkurenciju jer to pokazuje da ste svjesni tržišta i da ste istražili što se događa.
  • Naglasite tim – Naglasite tko su ljudi iza projekta, pokažite ako imate relevantnog iskustva i ako ste već radili na sličnim projektima jer si dajete dodatnu dozu ozbiljnosti i važnosti te ćete lakše dobiti odobrenje ili investiciju za svoj projekt.
  • Traction – Prilikom predstavljanja važno je i što ste do sada postigli? I koliko je to više od vaše konkurencije u određenom vremenskom razdoblju?
  • Što tražite? – Je li to investicija, partneri, medijska pažnja? Pitaje za ono što vam treba.

Jesu li studenti ozbiljno shvatili i primijenili savjete, znat ćemo za nekoliko tjedana kad je i finale natjecanja Inovacijom do poslovne prilike.

izvor: netokracija.hr