Konkurentni hrvatski prijevoznici – zamašnjak gospodarstvu

Konkurentni hrvatski prijevoznici – zamašnjak gospodarstvu

POREČ – Cestovni je prijevoz dominantni oblik prijevoza u Hrvatskoj s više od 60 posto ukupno prevezenih putnika i roba u strukturi ukupnog prometa svih vidova prijevoza. Očuvanje domaćih prijevoznika u interesu je ukupnoga gospodarstva jer je prijevozništvo značajna i nezaobilazna gospodarska aktivnost. Unatoč našim mnogim uspješnim nastojanjima, od subvencija obnove voznog parka te olakšica pri kupnji goriva i cestarina, međunarodni  prijevoznici i dalje nemaju status izvoznika i svakodnevno se suočavaju s daljnjim rastom troškova poslovanja, upozorila je potpredsjednica Hrvatske gospodarske komore za graditeljstvo, promet i veze Mirjana Čagalj na stručnom skupu Dan hrvatskih prijevoznika u Poreču.

Dodala je kako se jedino uz usklađeno djelovanje svih čimbenika vlasti i ministarstava, uvelike može utjecati i pomoći u daljnjem podizanju konkurentnosti u ovoj djelatnosti, što je naša obveza i cilj kazala je Čagalj apelirajući na donositelje odluka, da smanje administrativne prepreke kako bi povećali konkurentnost naših cestovnih prijevoznika jer samo poticanjem boljeg, uspješnijeg i konkurentnijeg poslovanja, uz već poznatu kvalitetu hrvatskog prijevoznika, omogućit će se uvjeti koji će biti značajan zamašnjak za ovu granu gospodarstva.

Pomoćnik ministra pomorstva, prometa i infrastrukture Alen Gospočić najavio je niz novih zakonskih mjera u službi jačanja konkurentnosti hrvatskog prijevoznog sustava. Vlada će uskoro provesti novi model naplate cestarine, koji će biti suvremen, učinkovit i funkcionalan, naglasio je Gospočić.

Predsjednik Udruženja cestovnog putničkog prometa Antun Presečki ističe kako su hrvatski prijevoznici u nepovoljnijem položaju od prijevoznika iz susjednih zemalja po pitanju cijena goriva, troškova registracije i tehničkog pregleda, čestih izmjena zakona i propisa, otežanom naplatom potraživanja iz državnog proračuna i visokim cestarinama.

Od ukupnih troškova prijevoznika, oko 30 posto otpada na trošak goriva. Pojedine zemlje EU vraćaju dio trošarine cestovnim prijevoznicima, istaknuo je predsjednik Udruženja cestovnog teretnog prometa Darko Vukadinović koji kao moguće olakšice predlaže povrat trošarina na gorivo, ukidanje naknade za RTV pretplatu, smanjenje administrativnih barijera, kao i reguliranje kvota za zapošljavanje stranih vozača.

Govoreći o strukturi i tehničkoj ispravnosti gospodarskih vozila i automobila predstavnik CHV–a Goran Pejić ističe kako imamo relativno star vozni park, što govori činjenica da je 65 posto vozila u Hrvatskoj starije od deset godina, a zbog njihove tehničke nepouzdanosti izvjesno je pogoršanje stanja sigurnosti u prometu.

Održan je i okrugli stol na temu zakonske regulative u cestovnom prometu, rada nadležnih službi u cestovnom prometu, konkurentnosti hrvatskih cestovnih prijevoznika, nedostatku vozača i budućim trendovima cestovnog prijevoza na kojemu su sudjelovali gospodarstvenici, predstavnici resornog ministarstva i MUP-a.