Kraj svibnja i početak lipnja donose prve veće ‘valove’ turista

Kraj svibnja i početak lipnja donose prve veće ‘valove’ turista

Kraj svibnja s blagdanom Tijelovo, koji produžuje predstojeći vikend, i mjesec lipanj donijet će turističkim destinacijama, posebice na obali, prve veće ovogodišnje ‘valove’ turista, kojih bi, prema očekivanjima Ministarstva turizma i Hrvatske turističke zajednice (HTZ), trebalo biti više nego 2015.

“Dosadašnje najave za kraj svibnja i lipanj su pozitivne, unatoč tome što nam raspored ovogodišnjih blagdana u lipnju možda i nije naklonjen”, kazao je ministar turizma Anton Kliman, koji očekuje da će, nakon dvoznamenkastog rasta turističkih pokazatelja u prvom tromjesečju, iduće razdoblje donijeti stabilizaciju rasta turističkog prometa na otprilike 4 do 5 posto na godišnjoj razini.

Naglašavajući da su naznake za srpanj i kolovoz, pa i za posezonu, vrlo dobre te da stoga hrvatski turizam očekuje još jednu uspješnu godinu, ministar svim turističkim radnicima i gostima uoči ljetnog glavnog dijela sezone poručuje da s optimizmom očekuju sezonu jer je “hrvatski turizam jedna izuzetno pozitivna priča, koja spaja i potiče razvoj”.

Kliman ističe da su u Ministarstvu dijelom već okrenuti i prema 2017., kao i da intenzivno rade na mjerama i modelima koji bi potaknuli turistički promet, domaćeg gosta na putovanja, povećanje turističke potrošnje i daljnji razvoj turističkog gospodarstva. “Sa HBOR-om radimo na programu mikrokreditiranja projekata rekategorizacije obiteljskog smještaja s ciljem povećanja njegove kvalitete, a kreditni plasman bi se vjerojatno već od ove jeseni trebao početi nuditi ‘domaćinima’ i iznosio bi ukupno oko 400 milijuna eura”, kazao je ministar.

„Turistički promet krajem svibnja i u lipnju bi, prema najavama i informacijama od touroperatora, turističkih agencija i poslovnih subjekata, trebao biti pozitivan i bolji nego lani, a iako je o konkretnim brojkama još rano govoriti, vjerujemo da će hrvatski turistički sektor u glavni ljetni dio sezone ući s pozitivnim pokazateljima turističkog prometa predsezone”, ističe direktor Glavnog ureda Hrvatske turističke zajednice Ratomir Ivičić.

Napominjući kako očekivanjima ukupno dobre predsezone pridonose i porasti turističkih dolazaka od 17 posto te noćenja od gotovo 19 posto u prva tri ovogodišnja mjeseca, Ivičić važnim drži i što najnovija izvješća touroperatora i turističkih agencija s ključnih emitivnih tržišta pokazuju da prodaja programa za hrvatske destinacije i dalje nadmašuje lanjsku.

“Prodaja je na stranim tržištima nerijetko i u dvoznamenkastim postocima rasta, a kako nam ističu iz većine hrvatskih hotelskih kuća, kapaciteti za srpanj i kolovoz skoro su u cijelosti rasprodani, dok je prodaja lipnja i rujna na vrlo visokoj razini”, kaže Ivičić, poručujući da je važna i ‘last minute’ ponuda, s obzirom na veliki udjel obiteljskog smještaja i kampova u turističkoj ponudi čiji su gosti individualni turisti koji smještaj bukiraju relativno kasno.

Poput ministra Klimana, i Ivičić je uvjeren da će ova godina biti još jedna rekordna za turizam, jer kako kaže “vidljivo je da su napori i investicije ka kvalitetnoj i atraktivnoj ponudi te promociji prepoznati od gostiju iz cijelog svijeta koji Hrvatsku svrstavaju u jedno od najpoželjnijih odredišta Europe i Mediterana, što je poticaj da budemo još i bolji”.

Ivičić vjeruje da će dobrom odazivu turista pridonijeti i nove ljetne kampanje HTZ-a koje će do kraja srpnja provoditi na ukupno 16 europskih tržišta i Rusiji, a jedna od njih je i već pokrenuta globalna kampanja “Out of Office” (‘izvan ureda’) s velikim formatima oglasa/bannerima, video materijalima i drugim oglašavanjem u najutjecajnijim europskim medijima te s posebnim PR projektima.

Time se turiste poziva da poslovni ured za vrijeme godišnjeg zamijene odmorom u Hrvatskoj, pri čemu u nagradnim igrama na društvenim mrežama Facebook i Twitter oni koji objave najbolju poruku u sklopu ‘out of office’ mogu računati na nagradno putovanje u Hrvatsku s jedrenjem za četiri osobe.

Osim te, u tijeku je i posebna HTZ-ova kampanja nautičkog turizma za ciljana tržišta na Facebooku, koja će trajati do kraja lipnja za tržišta Njemačke, Austrije, Velike Britanije, Belgije, Nizozemske, Švedske i Norveške s ciljem promocije nautičkog turizma kao kvalitetnog turističkog proizvoda s naglaskom na predsezonu.

Aktivna je i kampanja, odnosno suradnja HTZ-a s jednim od najvećih globalnih online ‘travel’ portala TripAdvisorom, u sklopu koje HTZ izravno na stranice TripAdvisora postavlja ciljane sadržaje promocije pred i posezone, glavne sezone, raznih događanja i najatraktivnijih turističkih sadržaja.

O dobrim trendovima prodaje aranžmana, izleta i drugih programa po Hrvatskoj za kraj svibnja, lipanj i za ljeto govore i iz nekoliko domaćih putničkih agencija koji bilježe manje-više poraste za kraj svibnja s Tijelovom, što će mnogima, kako kažu, biti i prilika za produljeni vikend, prvi ove godine.

Na Jadranu se za taj predstojeći produljeni vikend najviše traže aranžmani po popularnijim cijenama, i to podjednako od Istre do Dubrovnika, a dosta su tražene i toplice u Hrvatskom Zagorju te Plitvička jezera.