Okrugli stol: obrazovanje u STEM području pruža veće mogućnosti zapošljavanja mladih i jača gospodarski razvoj

Okrugli stol: obrazovanje u STEM području pruža veće mogućnosti zapošljavanja mladih i jača gospodarski razvoj

 

  • zag
  • gimnazija logo i logo projekta - gore

 

SLAVONSKI BROD – Obrazovanje u STEM području – mogućnosti i izazovi u EU i RH;  glavna je tema o kojoj su u petak, 7. listopada raspravljali sudionici Okruglog stola koji je u sklopu EU projekta STEM genijalci održan na Strojarskom fakultetu u Slavonskom Brodu, primarno za dionike u odgojno-obrazovnom sektoru za STEM područje, te predstavnike strukovnih udruga, predstavnike iz gospodarskog sektora, razvojnih agencija, gospodarskih komora i poduzetničkih inkubatora.

Podsjetimo, riječ je o gotovo 2,5 milijuna kuna vrijednom projektu kojega sufinancira Europska unija iz Europskog socijalnog fonda, a provodi se od 23. listopada 2015. i traje do 22. listopada 2016. Nositelj projekta je Gimnazija „Matija Mesić“,  a projektni partneri su Strojarski fakultet Slavonski Brod i Gimnazija Nova Gradiška. Okrugli stol samo je jedan od niza već realiziranih aktivnosti u provedbi ovog projekta, a cilj održavanja istoga je senzibilizirati javnost, osobito odgojno-obrazovni sektor na području Brodsko-posavske županije i regije Slavonija i Baranja vezano uz važnost kreiranja odgojno-obrazovnih politika koje će pratiti svjetske i europske trendove u razvoju STEM područja (Science, Technology, Engineering and Mathematics).

„Na ovom okruglom stolu potaknuli smo i raspravu o problemima s kojima se odgojno-obrazovne ustanove susreću, a to je postojanje izrazito velikog jaza između potražnje i ponude kvalificiranih stručnjaka iz STEM područja i demografske promjene koje dolaze u kombinaciji sa smanjenim interesom za STEM studije. Nama je veliki problem to što imamo sve manje upisa učenika u gimnazijske programe, posebice u prirodoslovno matematičke gimnazije. Postojeći nastavni planovi i programi u srednjim školama su zastarjeli i usredotočeni na reprodukciju sadržaja poučavanja, a ne na ishode učenja, odnosno učenika te često ne prate razvoj suvremene tehnologije, a što u konačnici dovodi do tog smanjenog broja učenika koji upisuju gimnazijske programe odnosno STEM područje, kao i strukovne škole koje obrazuju takav kadar“, istaknula je Ines Martinović, voditeljica projekta STEM genijalci.

Najavila je ujedno i skorašnji Dan otvorenih vrata STEM kluba kao zadnju aktivnost ovog projekta, te završnu konferenciju istoga 21. listopada na kojoj će javnosti još jednom biti predstavljene sve provedene aktivnosti u proteklih godinu dana.

Domaćin Okruglog stola, dekan Strojarskog fakulteta prof. dr. sc. Ivan Samardžić  upoznao je uvodno sudionike s djelovanjem Strojarskog fakulteta i njegovom poviješću, te je istaknuo kako osječko Sveučilište J.J.Strossmayer ima 17 sastavnica od kojih je njih 10 u STEM području, a od tih deset tri su tehnička fakulteta, a jedan od njih upravo brodski Strojarski fakultet. „Osjeća se smanjen interes mladih za STEM područje obrazovanja, a to je područje koje pruža i bolju zapošljivost mladih ljudi, ali i jača gospodarski razvoj na svim razinama. U tom cilju i Republika Hrvatska, ali i županije, gradovi i općine osiguravaju stipendije za studente koji upisuju STEM obrazovne programe te ih na taj način potiču u ustrajnosti u obrazovanju. Važno je stoga da se mladi i u najranijoj fazi, i kroz srednju školu zainteresiraju za mogućnosti rada s nastavnicima, u laboratorijima i radionicama s kvalitetnom opremom te na taj način steknu vještine i znanja koja će moći nastaviti primjenjivati i tijekom visokog obrazovanja“, rekao je dekan Samardžić, koji je održao predavanje na temu Osvrt na obrazovna dostignuća u STEM području na razini Europske unije, Republike Hrvatske i Strojarskog fakulteta u Slavonskom Brodu.  Svoja su iskustva na istu temu dionicima Okruglog stola prenijeli i prof. dr. sc. Antun Stoić, prof. dr. sc. Dražan Kozak, prof. dr. sc. Marinko Stojkov i  Miroslav Mazurek, diplomirani inženjer elektrotehnike.

  • OLYMPUS DIGITAL CAMERA
  • OLYMPUS DIGITAL CAMERA
  • OLYMPUS DIGITAL CAMERA
  • OLYMPUS DIGITAL CAMERA
  • OLYMPUS DIGITAL CAMERA
  • OLYMPUS DIGITAL CAMERA
  • OLYMPUS DIGITAL CAMERA
  • OLYMPUS DIGITAL CAMERA
  • OLYMPUS DIGITAL CAMERA
  • OLYMPUS DIGITAL CAMERA

stem(1)