Partnerstvo EU i Japana značajno za prehrambenu i automobilsku industriju

Partnerstvo EU i Japana značajno za prehrambenu i automobilsku industriju

„Trgovinski sporazumi između država za brojne tvrtke znače lakši pristup i manje prepreka te olakšani izvoz na određeno tržište“, istaknuo je potpredsjednik HGK za industriju i IT, energetiku i zaštitu okoliša Tomislav Radoš na predavanju profesora Motoshige Itoha o Sporazumu o gospodarskom partnerstvu EU i Japana, globalnim gospodarskim trendovima te japanskom gospodarstvu, koje je održano u suradnji s Veleposlanstvom Japana u RH i Predstavništvom Europske komisije u Hrvatskoj 23. listopada u HGK.

„Kada se govori o trgovinskim odnosima između EU i Japana, riječ je o više od 80 milijuna eura izvoza roba i usluga EU u Japan. Više od 600.000 radnih mjesta u EU povezano je s izvozom u Japan, a japanske tvrtke koje su uložile u EU zapošljavaju preko pola milijuna europskih radnika. Od 74.000 tvrtki EU koje izvoze u Japan, 78% njih su manje tvrtke. Stoga se nadamo da će ovaj sporazum olakšati izvoz u Japan, posebice onih manjih tvrtki koje se ponekad suočavaju s određenim preprekama, kao što su složeni postupci registracije“, istaknuo je Radoš.

„Predsjednik Europske komisije Jean-Claude Juncker je u svom obraćanju u rujnu istaknuo upravo trgovinu kao prioritet u nadolazećoj godini. Sporazum o gospodarskom partnerstvu EU i Japana od velikog je značaja za tvrtke, ali i stanovnike zemalja EU. Također, njegovi će dosezi biti od važnosti i za Hrvatsku“, kazao je voditelj Predstavništva Europske komisije u Hrvatskoj Branko Baričević.

Značaj toga sporazuma za razvoj međusobne trgovine i za investicije između Japana i europskih zemalja, posebno u području privatnoga sektora, istaknuo je i veleposlanik Japana u Hrvatskoj Keiji Takigucki. „Japan i Europska unija važni su globalni partneri koji dijele zajedničke vrijednosti. Uz razvoj EU i Japana kao vodećih aktera slobodne globalne trgovine, sporazum može doprinijeti i poboljšanju odnosa između pojedinih zemalja. U kontekstu Hrvatske, sporazum će omogućiti bolji plasman hrvatskih proizvoda i usluga na japansko tržište, kao i japanskih na hrvatsko“, kazao je Takigucki.

„Japansko tržište pruža velike mogućnosti hrvatskim tvrtkama, primjerice u prehrambenom sektoru, a sporazum će također otvoriti vrata i za veće japanske proizvodne investicije u Hrvatsku“, istaknuo je pomoćnik ministrice vanjskih i europskih poslova Joseph Gene Petrić.

Ostavi svoj komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Nužna polja su označena s *

fourteen − 14 =