Poduzetništvo treba uvesti u školske programe kao međupredmet

Poduzetništvo treba uvesti u školske programe kao međupredmet

Učenje za poduzetništvo ključna je kompetencija radi razvoja pojedinca i društva u cjelini, a da bi se uvelo, nužno je ulagati u razvoj poduzetne škole i omogućiti da što više mladih ima stvarno poduzetničko iskustvo – jedna je od glavnih poruka prve panel-rasprave ‘Učenje za poduzetništvo kao spona gospodarstva i obrazovanja’, u Hrvatskoj obrtničkoj komori u Zagrebu.

Panel je održan u sklopu projekta ‘Postani/ostani poduzetnik’ (POP), čiji je nositelj Razvojna agencija Zagreb, a cilj je bio progovoriti o važnosti učenja za poduzetništvo kao jednoj od osam ključnih kompetencija u osnovnom i srednjem obrazovanju te o mogućnostima koje pruža u razvoju obrazovanja i gospodarstva, a donio je zanimljivu i korisnu raspravu.

Maja Ljubić, pomoćnica ravnateljice Regionalnog centra za razvoj poduzetničkih kompetencija zemalja Jugoistočne Europe (SEECEL), prikazala je širu sliku o važnosti poduzetničkog učenja od najranije dobi, s naglaskom na usmjeren razvoj poduzetničkih kompetencija putem obrazovnog sustava. Predstavila je i trendove najboljih praksi uspješnih zemalja.

Na panelu je sudjelovao i voditelj vrlo aktualne kurikularne reforme Boris Jokić, koji je naglasio da je važan cilj obrazovnog sustava stvoriti poduzetne ljude neovisno o branši u kojoj će se razvijati.
“Učenje za poduzetništvo ima tendenciju međupredmetnog učenja jer budućnost obrazovanja nije predmetna. Iskustva su pokazala da je ishod bolji kad se do cilja dolazi prirodno, bez stvaranja otpora. U sklopu školovanja cilj nam je mlade naučiti timskom radu i vještinama koje su potrebne za preživljavanje u današnjim uvjetima te im tako dati temelj kako bi postali kreativni i samosvjesni ljudi. Pitanje je samo kako te ciljeve inkorporirati u interesnu arenu, školu”, rekao je Jokić.

Jasminka Martinović iz Hrvatske udruge poslodavaca nadovezala se na temu naglaskom na nužnu stalnu komunikaciju na razini poduzetništvo – država – obrazovni sustav kako bismo kao društvo postigli uspjeh, napomenuvši pritom da u Hrvatskoj vlada loša percepcija poduzetnika iako prevladavaju dobri i kvalitetni poduzetnici, o kojima se malo zna.

“Veliki problem u našoj zemlji strah je od neuspjeha. No, nema uspješnog poduzetnika koji nije prolazio teške situacije i koji nije pao. Veličina je kada se nakon pada uzdignemo i postajemo još snažniji”, naglasila je Ratka Jurković, EU-ambasadorica ženskog poduzetništva.

izvor: liderpress.hr