Proboj hrvatskih tvrtki na slovačko tržište

Proboj hrvatskih tvrtki na slovačko tržište

Hrvatsko gospodarsko izaslanstvo, predvođeno predsjednikom HGK Lukom Burilovićem, boravi od 8. do 11. prosinca u Slovačkoj, u sklopu službenog posjeta predsjednice Republike Hrvatske Kolinde Grabar-Kitarović, navode iz HGK. Cilj je posjete, kako ističu, jačanje suradnje između hrvatskih i slovački tvrtki, povećanje robne razmjene, pronalaženje mogućnosti ulaganja te predstavljanje Hrvatske kao privlačne turističke destinacije. Izaslanstvo čine 20 tvrtki, među kojima su AD Plastik, Belje, Ina Maziva, Altpro, Luka Vukovar itd.

“Izvoz u Slovačku u posljednje četiri godine rastao je više od 100 posto i tu vidimo velik potencijal za naše gospodarstvo. Unatoč rastu izvoza, Hrvatska je i dalje u velikom deficitu u robnoj razmjeni sa Slovačkom. Stoga je nužno poticati još veći izvoz, pogotovo u području energetike i infrastrukture jer slovačko tržište očito dobro prihvaća hrvatske proizvode i usluge”, poručio je predsjednik HGK Luka Burilović ususret posjetu Slovačkoj.

Slovačko se gospodarstvo, kako navode iz HGK, temelji na izvozu, i to posebno automobila za koje slove kao najveći proizvođač po glavi stanovnika u svijetu. Prema podacima HGK, Hrvatska je u 2010. ukupno izvozila u Slovačku robu u vrijednosti 70,412 milijuna eura, a uvozila iz nje 129,08 milijuna eura, dok su 2014. ti brojevi znatno povećani, i to izvoz na 151,993 milijuna eura, a uvoz na 286,550 milijuna eura.