U GIMNAZIJI MATIJA MESIĆ Edukacijom o čitanju i pisanju za kritičko mišljenje nastavlja se projekt STEM genijalci

U GIMNAZIJI MATIJA MESIĆ Edukacijom o čitanju i pisanju za kritičko mišljenje nastavlja se projekt STEM genijalci

 

  • zag
  • gimnazija logo i logo projekta - gore

SLAVONSKI BROD – Edukacijom nastavnika o čitanju i pisanju za kritičko mišljenje koju provodi Forum za slobodu odgoja i obrazovanja, nastavljena je provedba projekta STEM genijalci u Gimnaziji „Matija Mesić“  u Slavonskom Brodu.  Podsjetimo, riječ je o gotovo 2,5 milijuna kuna vrijednom projektu kojega sufinancira Europska unija iz Europskog socijalnog fonda, a provodi se od 23. listopada 2015. i traje do 22. listopada 2016. godine. Nositelj projekta je Gimnazija „Matija Mesić“,  a projektni partneri su Strojarski fakultet Slavonski Brod i Gimnazija Nova Gradiška.

Opći cilj projekta je doprinijeti povećanju broja učenika koji upisuju STEM (Science, Technology, Engineering and Mathematics) studijske programe i povećanju njihovog uspjeha na studiju te konkurentnosti na tržištu rada omogućavanjem stjecanja dodatnih kompetencija iz STEM i ICT područja. Uz različite aktivnosti čiji je cilj izrada fakultativnih kurikuluma za STEM područja – dakle biologiju, kemiju, matematiku -informatiku, fiziku i obnovljive izvore energije,  nastavnici pohađaju brojne edukacije. Među njima je i edukacija Foruma za slobodu odgoja i obrazovanja – čitanje i pisanje za kritičko mišljenje.

„Do sada su naši nastavnici  okviru STEM projekta prošli nekoliko edukacija, prije svega edukaciju za izradu kurikuluma koja podrazumijeva općenito izradu kurikuluma, zatim edukaciju za izradu specifičnih kurikuluma upravo za ove predmete STEM područja i trenutačno prolaze i radionice čitanja i pisanje za kritičko mišljenje. Rekao bih zapravo da je ovo vrhunac edukacije koju prolaze nastavnici Gimnazije Matija Mesić zajedno s našim partnerima nastavnicima iz Gimnazije Nova Gradiška. Cilj ove edukacije je osposobiti nastavnike za uvođenje suvremene nastave i metodologije, i suvremenih metoda, oblika i novih načina poučavanja koji će i nastavnike i učenike prije svega poticati na kritičko mišljenje i  prosuđivanje o tekstovima, zadacima, problemima s kojima se svakodnevno susreću u nastavi i donošenju ispravnih odluka. Do sada smo proli već nekoliko ciklusa ove edukacije i moram reći da je odaziv bio jako veliki iako smo ih mogli odabrati samo 26  nastavnika, a u gimnaziji Nova Gradiška 16 polaznika edukacije“, kaže prof. Goran Zavor, ravnatelj Gimnazije Matija Mesić. Koristi od ovoga će imati svi napose oni nastavnici iz različitih nastavnih predmeta. Nakon što prođu radionice o čitanju i pisanju za kritičko mišljenje, polaznici će morati odraditi i domaće zadaće: kroz pisanje priprema zapravo će morati implementirati stečena znanja u samoj nastavi.

  • Ines Martinović
  • Zlatica Šimunović
  • 20160708_084632
  • 20160708_084647
  • 20160708_084655

„Ovu edukaciju u okviru STEM projekta provodimo kroz osam radionica, trenutačno smo na polovici programa, a cilj nam je nastavnike što je bolje osposobiti za podizanje  razine kvalitetne nastave u smislu metodologije, strategije i novih tehnika kako bi se kod učenika potaknulo razvijanje kritičkog mišljenja, kako bi se aktivirali na nastavi i kako bi i oni bili sposobni rješavati probleme odnosno donositi ispravne odluke. Fokus je na učenicima. Ovdje su i nastavnici  u ulozi učenika, te iskustveno uče. Ali su i ulozi nastavnika koji prate moj rad  da bi jednako tako, iskustveno učeći i osjećajući kako je djeci kad se radi takvim metodama, mogli u svojoj nastavi  primijeniti isto“, kaže Zlatica Šimunović iz Zagreba, koja ima desetgodišnje iskustvo u radu sa skupinama nastavnika u školama diljem Hrvatske, od Požege, Murskog Središča, preko Zagreba do Splita.

„Moram reći da je ova grupa u Slavonskom Brodu izrazito kreativna, jako su živahni, ono što je njihov posebni benefit je da upravo osjete da se i njihova djeca tako osjećaju živahno i kreativno kada i oni budu radili s njima. Uloga nastavnika je da stvori ozračje u kojemu će učenim aktivno raditi i učiti“, ističe gospođa Šimunović. Upozorava da je školama sve teže danas financirati stručna usavršavanja svojih nastavnika, pa edukacije oni plaćaju najčešće sami.  No, unatoč tome, mišljenja je da će Hrvatska uskoro dobiti kritičnu masu onih koji će u svom radu primjenjivati  ovakav suvremeni pristup nastavi koji će uroditi kao prilog cjelovitoj kurikularnoj reformi, jer ova edukacija  svakako nudi sve ono što i reforma zagovara.

  • 20160708_084613
  • 20160708_084606
  • 20160708_084601
  • 20160708_084827
  • 20160708_084703

Voditeljica projekta Ines Martinović izražava zadovoljstvo dinamikom realizacije planiranih aktivnosti. „Mislim da će provedba svih edukativnih aktivnosti u okviru ovog projekta uvelike pomoći nastavnicima za poboljšanje izvođenja nastave, a učenicima svakako olakšati i aktivnim uključivanjem njih samih učiniti im nastavu zanimljivijom. Do sada smo imali nekoliko studijskih putovanja u Italiju, u Zagreb, planiramo još jedno, trenutačno su u tijeku i  natječaji za nabavu laboratorijske opreme, a na jesen nas još očekuje i edukacija o korištenju digitalne opreme, što će biti izuzetno važno naučiti radi primjene digitalne tehnologije u samoj nastavi. Nove kurikulume ćemo moći implementirati u nastavu, samo što je problem sa satnicom, nadam se da će ići i fakultativna nastava kao poseban predmet gdje ćemo moći to sve prilagodili nastavi“, istaknula je Ines Martinović.

Ravnatelj Goran Zavor naglašava da je u okviru projekta zadatak izraditi kompletan kurikulum za STEM predmete, a fakultativni kurikulumi moraju biti  gotovi do listopada ove godine, te uz njih i priručnici za nastavnike i učenike, mora biti osposobljena platforma za e-učenje, portal za e-učenje, osnovan kub STEM kojim će se povezati  ne samo sa „Stemovcima“ iz osnovnih i srednjih škola u Brodsko posavskoj županiji nego i šire u Hrvatskoj, čak i u Engleskoj  i u nekim drugim stranim zemljama, koji nam trebaju biti  primjer uspješnog sustava obrazovanja.

autor: Ivica Vlašić

Napomena: Sadržaj ovog članka isključiva je odgovornost Gimnazije Matija Mesić.

stem(1)