Veliki interes za ulazak u HGK-ov ‘online’ katalog hrvatskih proizvoda

Veliki interes za ulazak u HGK-ov ‘online’ katalog hrvatskih proizvoda

SLAVONSKI BROD – Više od 40 milijardi kuna godišnje odlazi u sustav javne nabave a vrlo malo tih sredstava zapravo dolazi našim proizvođačima. Stoga smo u HGK krenuli u izradu Online kataloga hrvatskih proizvoda kako bismo pomogli hrvatskim proizvođačima i članovima komore da što lakše uđu u sustav javne nabave i međusobno se povežu, a s obzirom na činjenicu da su naši proizvođači nedovoljno informirani o postojanju jednako kvalitetnih i cijenom konkurentnih domaćih proizvoda – istaknula je direktorica Sektora za industriju i IT pri HGK Tajana Kesić Šapić predstavljajući i u županijskoj komori u Slavonskom Brodu Online katalog hrvatskih proizvoda.

Riječ je o web platformi u kojoj su na jednom mjestu svi proizvodi koji se u Hrvatskoj proizvode, a mogu biti predmetom postupaka javne nabave i javnih natječaja. Sadrži kompletne informacije o proizvodima (tehničke specifikacije, troškovničke stavke, nacrte i opise proizvoda, norme…). Olakšava to na jedan način svim projektantima ili arhitektima prilikom raspisivanja javnih natječaja da budu informirani o aktualnim proizvodima koji su kvalitetom ili cijenom u datom trenutku na domaćem tržištu konkurentnije od uvoznih proizvoda.

„Osnovni cilj kataloga je povećati udio malih i srednjih poduzetnika u postupcima javne nabave, a drugi cilj je da i naše proizvođače međusobno povežemo, ali i naručitelje koji su u svojstvu kupaca naših proizvoda“, objasnila je Tajana Kesić Šapić, navodeći podatak da je u katalogu trenutačno oko 600 specifičnih hrvatskih industrijskih proizvoda vezanih uz graditeljstvo, arhitekturu, opremanje, IT tehnologiju, turizam, ugostiteljstvo i ostale uslužne djelatnosti, a uskoro će biti uneseni i poljoprivredno-prehrambeni proizvodi.

“Neće se raditi tiskano izdanje kataloga, jer je ova online baza živi ‘organizam’ čija se građa konstantno revidira čak i na dnevnoj bazi, ali postoje zahtjevi da se prevede i na engleski jezik. Može se očekivati da će katalog obuhvatiti i promaknuti mnoge naše članove i njihove proizvode, a unos podataka i korištenje kataloga besplatni su za tvrtke, obrtnike i OPG-a članice Hrvatske gospodarske komore“, dodala je Kesić Šapić, napominjući da je dosadašnji interes proizvođača za unos njihovih proizvoda u ovaj katalog prilično velik.

Detaljne upute u vezi s upisom, ali i sam katalog, dostupni su na http://katalog.hgk.hr