Završena akreditacija za operativni program Konkurentnost i kohezija, Hrvatska može otvarati EU natječaje

Završena akreditacija za operativni program Konkurentnost i kohezija, Hrvatska može otvarati EU natječaje

U prvih sto dana mandata ministar regionalnog razvoja i fondova Europske unije Tomislav Tolušić pojednostavio je procedure za lakše povlačenje europskog novca, a uspio je i završiti proces akreditacije operativnog programa Konkurentnost i kohezija ukupno težak 6,88 milijardi eura.

Dogovara i izmjene tog programa kako bi se europskim novcem mogle graditi nove škole, vrtići i sveučilišni kampusi jer 300-tinjak njih već ima i izdane građevinske dozvole. Ministar se nada da će u Europskoj komisiji naići na razumijevanje i odobravanje jer, kako kaže, najvažnije je novac iz fondova EU potrošiti.

S povlačenjem novca problem je imao bivši ministar Branko Grčić i njegovi pomoćnici među kojima je i Jakša Puljiz, najuži suradnik premijera Tihomira Oreškovića.  Odluke nisu donošene dovoljno brzo i kvalitetno, a za to nisu odgovorni stručnjaci koji u Ministarstvu rade, već bivši ministar i njegovi pomoćnici. Od 1,27 milijardi eura ostalo je još 500 milijuna eura koje treba potrošiti do kraja 2016. To je apsolutno neizvedivo,  poručio je Tolušić.

Ipak, Ministarstvo je otvorilo 54 javna natječaja kako bi se iskoristilo više sredstava koja su bila raspoloživa u omotnici 2007.-2013. Za novu omotnicu u kojoj je 10,7 milijardi eura imamo još vremena, sve do kraja 2023., ali prema brzini izvedbe projekata, jasno je da već sada treba ubaciti u petu brzinu.

Tolušić je otvorio natječaj za velike gradove od 350 milijuna eura kako bi potaknuo decentralizaciju sredstava, a uskoro kreće i natječaj za poduzetnike koji se otvara po 80 posto lakšim pravilima od dosadašnjih. Nema javne nabave, bankarskih garancija, a može se dobiti od 300.000 do 30 milijuna kuna potpore.

Aplikacija Pelješkog mosta mogla bi biti gotova u rujnu, ali država se još nije odlučila hoće li od Europske unije tražiti 85 posto sufinanciranja ili manji iznos kako ne bi na projektu vrijednom 350 milijuna eura iskoristila sva sredstva raspoloživa za cestovnu infrastrukturu. To je kapitalni projekt za koji će Vlada donijeti i poseban zakon kojim bi se olakšalo objedinjavanje zemljišta i ishođenje građevinske dozvole na dulji period od standarda.