Kako analitika postaje sve značajnija, sve je više tvrtki usmjereno na isporuku usluga kroz, kako ih Gartner naziva ‘The Device Mesh’, odnosno ‘sve je više krajnjih točaka koje ljudi koriste za pristup aplikacijama i informacijama za interakciju s ljudima, društvenim zajednicama, vladama i tvrtkama’, pa je i sve jači pritisak na IT infrastrukturu. Veeam predviđa da će četiri trenda biti ključna tijekom sljedećih 12 mjeseci za upravljanje IT-ijem u tvrtkama te će ti trendovi definirati i iskustva korisnika – na radnom mjestu, ali i kao potrošače.
Saša Hederić, regionalni menadžer za jugoistočnu Europu u tvrtki Veeam Software, komentira glavne tehnološke trendove koji će utjecati na poslovanje u 2016.:
1) Dostupnost postaje ključna:
Internet stvari postavit će dostupnost na prvo mjesto u 2016. godini. Naime, tolerancija za nedostupnost svela se na nulu jer smo okruženi sa sve više mobilnih uređaja i onih koji su međusobno spojeni. I to vrijedi za sve organizacije, od tvrtki koje su usmjerene na korisnike, pružatelje mobilnih usluga ili burze, jer je vrijeme kada su si tvrtke mogle priuštiti bilo kakav ispad, davno iza nas. Čak i mali ispad od samo nekoliko sati donosi nezadovoljnike među svima koji ovise o tom poslu jer nemaju pristup, ali što je još važnije, u slučaju štete kod korisnika ili u povjerenju ulagača, tvrtke će gubiti prihode, podatke, poštovanje zaposlenika, kredibilnost partnera i vjernost korisnika. Kako Internet stvari postaje sve važniji, mogući trošak nedostupnosti može biti samo veći. Zato je za dobrobit svakog poslovanja i izgradnje zadovoljstva krajnjih korisnika ključno umanjiti mogućnost da se dogodi nedostupnost i gubitak podataka. Istovremeno, podaci su sve više smješteni u samim tvrtkama i u oblaku, pa tvrtke u 2016. moraju biti sigurne da imaju strategije za izradu sigurnosnih kopija, zaštitu i obnovu svojih podataka na svim mjestima.
2) Tradicionalno razmišljanje, aplikacije i sustavi ne smiju se odupirati inovacijama:
Sve je veći napredak u mogućnostima infrastrukture i modelima isporuke, ali mnoge organizacije nisu modernizirale funkcioniranje aplikacija u skladu s brzinom tehnoloških promjena oko tih naslijeđenih sustava. Tijekom sljedeće godine, tvrtke će podvući crtu i prijeći na sljedeću generaciju tehnologije za aplikacije, kako bi ostali u korak s konkurencijom. Očite su prednosti korištenja novije infrastrukture, ali u prošlosti je ipak bilo blokada, primjerice postojeće zaposlenike ne zanimaju novosti ili su uvjereni da će im postojeće aplikacije ‘trebati zauvijek’. Danas postoje tehnike da se modernizira gotovo svaka aplikacija što je važno u procesu zadržavanju tradicionalnih aplikacija jer tehnologija za infrastrukturu može držati na životu takve zastarjele operativne sustave i aplikacije. Prelazak na sljedeću generaciju za neke tvrtke neće biti jednostavan zadatak, ali u osnovi im to sigurno donosi korist. Tvrtke će uvidjeti nove prednosti iz IT perspektive, ali će imati i jedinstvenu priliku iznova procijeniti svoje poslovanje. Udaljavanje od starih sustava tvrtkama će omogućiti ponudunovih usluga koje mogu ispuniti zahtjeve zaposlenika i korisnika koji su ‘always-on’.
3) Big Data će se naizgled smanjivati:
Iskorištavanje prednosti takozvanih velikih podataka (big data) i dalje je ključno za tvrtke, ali kako se trošak pohrane sve više smanjuje, to će postati norma tijekom sljedeće godine. Big data izgubit će svoj ‘big’ dio i tvrtke će ih jednostavno početi gledati kao skup podataka koje moraju učinkovito prikupiti od korisnika, partnera i zaposlenika. Tvrtke će se sve više usmjeravati na sučelja i povezivanje krajnjih korisnika na podatke, a dostupnost za isporuku usluga time dobiva još veće značenje. Za očekivati je da će 2016. donijeti veću prihvaćenost virtualne stvarnosti (Oculus, Microsoft Hololens), sučelja koja reagiraju na pokret, prepoznavanje govora i 3D ispis, kao načine i alate u proizvodnji. Za tvrtke se mijenja i IT sučelje: tradicionalne tehnike za upravljanje podacima više ne vrijede, u kontekstu eksplozivnog rasta podataka. Sučelje onog koji upravlja podacima sve će se više usmjeravati na automatizaciju i upravljanje ‘životnim ciklusom’ podataka kako bi osigurali da su pravi podaci kod prave osobe i u ispravnom trenutku.
4) Pojavljivanje Disaster Recovery-as-a-Service:
kako infrastruktura zasnovana na oblaku uistinu postaje standard u poslovanju, sve je više popularnih novih usluga koje uzimaju svoj tržišni udio. Primjerice, mnoge tvrtke sve više implementiraju Security as a Service uslugu u oblaku unutar svog poslovanja kako bi se borile s kibernetičkim napadima i osigurale kontinuitet u poslovanju. Veeam predviđa stoga da će Disaster Recovery-as-a-Service (DRaaS) biti jedna od ključnih usluga u 2016. jer će tvrtkama omogućiti da ispune i nadmaše očekivanja korisnika i zaposlenika u vezi dostupnosti. Kako IT i dostupnost postaju sve više u centru pozornosti, za očekivati je da će tvrtke u ugovorima o razini kvalitete usluge definirati jamstvo izrade sigurnosne kopije i vrijeme oporavka, kao standard za moderno poslovanje.
izvor: bug.hr