U Hrvatsku je stigla delegacija 27 turističkih predstavnika, vlasnika najvećih turističkih agencija i medija iz Saudijske Arabije, Ujedinjenih Arapskih Emirata, Bahreina, Sudana i Kuvajta koji će boraviti u Hrvatskoj na sedmodnevnom studijskom putovanju kako bi što uspješnije predstavili naše turističke destinacije u svojim zemljama.
Boravak započinju u Zagrebu, potom slijedi obilazak Rijeke, Opatije, Rovinja i Dubrovnika. Goste je pozdravio Davor Idžaković, pomoćnik ministra turizma i istaknuo kako je ovo izvrsna prilika da pokažemo kako Hrvatska nudi puno više od sunca i mora i izvan glavnih ljetnih mjeseci.
Vjerujemo kako će ovaj posjet uspješno promovirati Hrvatsku u zemljama Bliskog istoka i Afrike, te očekujemo veći broj dolazaka turista s navedenih tržišta, istaknuli su organizatori studijskog putovanja Adam iz Nur Holiday i Ivana Raguž iz Halal turizma iz Zagreba. U svim će hrvatskim odredištima razgovarati i o kongresnoj ponudi i organizatorima poslovnih skupova, a cijeli će boravak pratiti i snimati najveća medijska kuća MBC TV iz Dubaia koja će slike Hrvatske prenijeti u zemlje arapskog svijeta. Turisti iz arapskih zemalja troše više od europskih turista, vole prirodne ljepote, kulturu, dobru hranu te organizatori smatraju kako Hrvatska nudi upravo sve što im je potrebno i s na to da turisti iz arapskog svijeta na odmor uobičajeno putuju s većim brojem članova obitelji, preferiraju aktivnosti koje uključuju sve članove, poput šetnji, opuštanja, uživanja u ponudi hotela/resorta, kupnje i posjeta tematskim parkovima.
U statistici Hrvatske turističke zajednice (HTZ) za prvih deset mjeseci ove godine među stranim zemljama odakle su dolazili turisti ovih pet zemalja pojedinačno su navedene samo Ujedinjeni Arapski Emirati (UAE) i Kuvajt. Iz UAE je stiglo nešto malo više od dvije tisuće turista koji su ostvarili blizu pet tisuća noćenja, što su porasti od 108 odnosno 56 posto u odnosu na deset mjeseci prošle godine, dok ih je iz Kuvajta došlo oko tisuću ostvarivši nešto više od 3500 noćenja, što su porasti od 22,4 i 25 posto.
Prema ranijim ustraživanjima, koja je proveo Institut za turizam, usprkos velikom potencijalu arapskog turističkog tržišta i platežnim mogućnostima turista iz zemalja Arapskog poluotoka, u ukupnom hrvatskom turizmu njihov je udjel za sada mali, a njegovom bi povećanju mogao pridonijeti veći broj smještajnih i ugostiteljskih objekata s halal certifikatom, jačanje promocije i imidža Hrvatske na tim tržištima.