S 1. srpnjem počelo je ljetno sezonsko sniženje. Uvjeti i način provođenja sezonskog sniženja određeni su Pravilnikom o uvjetima i načinu provođenja sezonskog sniženja. U okviru sezonskog sniženja redovna cijena i nova snižena cijena iskazuju se jasno, vidljivo i čitljivo. Propisano trajanje je do 60 dana.
”Važno je istaknuti da ako trgovac ne proda sve proizvode, može nastaviti s prodajom proizvoda po sniženoj cijeni sve do isteka zaliha, ali mu nije dopušteno oglašavati takvu prodaju kao sezonsko sniženje nakon proteka propisanih 60 dana”, pojasnila je direktorica Sektora za trgovinu HGK-a, Ema Culi.
Kod sezonskih sniženja, možemo govoriti i o pitanju konkurentnosti domaće trgovine u odnosu na zemlje u okruženju i to u smislu utvrđenih rokova sezonskih sniženja. Posljednjih godina u domaćim trgovinama bilježimo sve veće sezonske popuste sukladno svjetskoj i europskoj praksi.
Primjerice, u Sloveniji ljetna sezonska rasprodaja ne smije započeti prije drugoga radnog ponedjeljka u srpnju. Trgovci u tom utvrđenom periodu sami određuju kada im počinje sniženje, s tim da ono ne smije trajati dulje od 60 dana. U Italiji i Francuskoj svaka regija sama određuje svoje termine sniženja. U Poljskoj se ljetna sniženja provode krajem sezone, uz pridržavanje propisanih uvjeta za suzbijanje nepoštene trgovačke prakse.
”Pratiti europske trendove je važno kako domaći potrošači ne bi odlazili u susjedne zemlje u kupovinu” – rekla je Culi i dodala kako s razvijenom dobrom trgovačkom praksom, koja ima tendenciju daljnjeg unapređenja, trgovci osluškuju i uvažavaju promjene na tržištu te nastoje uspješno odgovoriti na želje i potrebe potrošača, koji su svakako jedna od neizostavnih karika važnih za dobre poslovne rezultate gospodarstvenika, u konkretnom slučaju trgovaca.