Edukacijske radionice klastera Slavonska košarica: bez interneta i online oglašavanja nema razvoja turizma

Edukacijske radionice klastera Slavonska košarica: bez interneta i online oglašavanja nema razvoja turizma

OSIJEK – Prvu od predviđene tri edukativne radionice za svoje članove i studente, na temu Interneta u funkciji efikasnije promocije i distribucije u ugostiteljsko-turističkom sektoru, organiziralo je u srijedu 28. rujna na Ekonomskom fakultetu u Osijeku, Turistički klaster Slavonska košarica, u suradnji s Katedrom za marketing EFOS-a i pod pokroviteljstvom Ministarstva turizma. Na radionici su sudjelovali i novinari koji prate rad klastera i razvoj kontinentalnog turizma u Slavoniji.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Voditelj radionice bio je prof. dr. sc. Drago Ružić, a predavači doc. dr. sc. Antun Biloš i dr. sc. Ivan Kelić  te Ilija Matić iz internetske trgovine eKupi.  U prvom dijelu predavanja dr. Biloš predstavio je aktualne podatke koji govore koliko u Hrvatskoj ljudi danas zapravo na dnevnoj bazi koriste Internet, bilo da je riječ o računalima ili o pametnim telefonima putem kojih će, prema sadašnjim procjenama, već potkraj iduće godine 33,8 posto svjetske populacije imati izravan pristup internetu kroz napredne mobilne aplikacije. Na radionici je bilo riječi i o značajkama web sjedišta kao početnoj točki digitalne egzistencije poslovnog subjekta, s naglaskom na turizam te mogućnostima pozicioniranja i oglašavanja u digitalnom okruženju, putem internetskih tražilica.  „Mišljenja sam da su poslovni subjekti koji u svom poslovanju još uvijek ignoriraju internet, zapravo u izumiranju, a ako još ima takvih, oni su jednom nogom u grobu. Teško je  danas zamisliti razvoj bilo čega a posebice turizma bez korištenja interneta i online oglašavanja. Stoga, koristite internet, ali ne apriori internet, nego u smislu testiranja mogućnosti dobivenog mjerenja i usavršavanja pojedinog elementa pozicioniranja u tom digitalnom okruženju“, poručuje dr. Antun Biloš.

Poseban trend u digitalnom marketingu je mobilni marketing, o čijim je komponentama i  potencijalima u drugom dijelu edukacijske radionice govorio Ivan Kelić. Članovima klastera ukazao je na mogućnosti koje mogu koristiti u svojim djelatnostima, s ciljem privlačenja korisnika koristeći njegovu lokaciju i informacije koje oni dijele na svojim društvenim mrežama i poveznicama. „Iznimno je važno da sadržaj koji kreiraju kvalitetnu znaju prema drugima  distribuirati što na kraju posljedično dovodi i do porasta korisnika i same prodaje, odnosno profita kojega generiraju ulaganjem u kvalitetan marketinški nastup. Naime, svakim danom vrijednost turističkog proizvoda kupljenog putem interneta konstantno i značajno raste“, kazao je Kelić.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Osvrnuo se i na još uvijek prisutan paradoks straha od internetske trgovine, kazavši kako korisnici zapravo žele dobiti više informacija koje će ih uvjeriti u sigurnost kupovine putem interneta, bilo koristeći računala i pametne telefone, bilo od korisnika koji su preko interneta kupili isti ili sličan proizvod i to zapravo umanjuje njihov strah. „Druga stvar je i paradoks zasićenosti, odnosno sve veći broj platformi i aplikacija na kojima je potrebno biti učitan. No,  poslovni subjekti mogu vidjeti na kojim platformama generiraju najveći uspjeh i zapravo svoje resurse i marketinške napore upravo upotrijebiti da bi bili aktivniji na tim društvenim platformama te tako umanjiti taj jaz da ne moraju biti učitani baš na svakom mjestu u bespućima interneta“, savjetuje dr. Kelić.

Sve o čemu su govorili Biloš i Kelić u paksi još od 2010. godine uspješno provodi najveća internetska trgovina u Hrvatskoj eKupi, koja u svom katalogu ima oko 450 tisuća proizvoda, a intuitivnu internet stranicu, pouzdanu dostavu, najsigurnije načine plaćanja i svakodnevnu podršku kupcima do sada je prepoznalo više od milijun korisnika.

Uz članove klastera Slavonska košarica, na edukativnoj radionici na EFOS-u bio je i osnivač klastera, gradonačelnik Slavonskog Broda dr. Mirko Duspara koji je upozorio kako se obzirom na mogućnosti interneta, naši proizvođači, posebice članovi klastera u oglašavanju, distribuciji pa i prodaji svojih proizvoda još uvijek nedovoljno koriste internetom. „Razumljivo, teško je očekivati od nekih proizvođača koji cijeli dan rade da uopće i imaju vremena upoznati se s mogućnostima online oglašavanja, ali upravo smo zato i organizirali ove radionice koje bi trebale potaknuti članove klastera i pomoći im u njihovom radu“, kaže  Duspara.

Neposredno prije edukacijske radionice održana je i 2. zajednička sjednica Upravnog i Nadzornog odbora Turističkog klastera Slavonska košarica. Najavljeno je skorašnje predstavljanje klastera na Poduzetničko obrtničkom sajmu u Brežicama u Sloveniji, 15. i 16. listopada ove godine, u suradnji s PPS destinacijom Moja lijepa Slavonija kraj Save.

Posjet najvećoj vodenici u Hrvatskoj

Sudionici radionice u nastavku su studijskog boravka u Osijeku posjetili i najveću vodenicu u Hrvatskoj, mlin-brod na rijeci Dravi u blizini gradskog središta. Gotovo dva milijuna kuna vrijedna replika vodenice dio je projekta  Mlinarev put, koji se financira u sklopu IPA prekogranične suradnje Hrvatske i Mađarske. Za izgradnju vodenice Europska unija dala je milijun kuna, a 800 tisuća kuna osigurao je Grad Osijek.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

„Vodenica je ponajprije namijenjena edukaciji, jer se u njoj na starome mlinu može vidjeti kako se nekada proizvodilo brašno, ali i promociji obnovljivih izvora energije i ekoloških proizvoda te turističkih sadržaja regije, posebice gastronomije“, objasnio je direktor osječke turističke zajednice Saša Uranjek. Inače, projekt  Mlinarev put, osim vodenice, sadržava prekograničnu turističku rutu koja će povezivati mjesta, ljude i stare obrte vezane uz mlinarstvo, od Osijeka, preko Baranje, do mađarskih gradova Mohača i Pečuha te Muzeja mlina u Orfu, nedaleko od Pečuha.  Zadnja vodenica u Osijeku prestala je raditi 1944. godine, a kroz ovaj projekt oživljava se sjećanje na slavno doba mlinarstva tijekom kojega je Osijek postao središte proizvodnje žitarica i pekarskih proizvoda. Nova osječka vodenica ručni je rad, a njezin idejni začetnik i projektant je Stanislav Davidović, predsjednik Ekološke udruge Vodenica.

Ivica Vlašić

  • 14469521_10210972158045000_4233212839842581452_n
  • 14446084_10210972158365008_4804436350644484884_n
  • OLYMPUS DIGITAL CAMERA
  • OLYMPUS DIGITAL CAMERA
  • OLYMPUS DIGITAL CAMERA
  • vodenica
  • OLYMPUS DIGITAL CAMERA
  • OLYMPUS DIGITAL CAMERA
  • OLYMPUS DIGITAL CAMERA
  • OLYMPUS DIGITAL CAMERA
  • OLYMPUS DIGITAL CAMERA
  • OLYMPUS DIGITAL CAMERA