„U odnosu na zajedničko jedinstveno tržište EU, Hrvatska je mala poljoprivredna zemlja i treba se okrenuti proizvodnji proizvoda s većom dodanom vrijednošću i udruživanju. Ovdje vidim veliki prostor za domaće ekološke proizvođače, koji trebaju prije svega namiriti rastuće domaće tržište, uključujući turističku potrošnju. Međutim, velika prilika je i u izvozu. Kad spojimo kvalitetu ekoloških proizvoda te lokalne i tradicijske značajke naših domaćih proizvoda, uspjeh ne bi trebao izostati,“ istaknuo je potpredsjednik HGK Ivan Škorić na sajmu BioFach u Nurembergu.
Riječ je o vodećem svjetskom sajmu ekoloških proizvoda i mjestu na kojem se spajaju svjetska ponuda i potražnja ekoloških proizvoda. HGK već desetu godinu zaredom organizira zajednički nastup hrvatskih tvrtki na sajmu i pritom sufinancira čak 50 posto troškova izlagačima (najam prostora i uređenje štanda, špedicija). Ove se godine predstavio 11 domaćih ekoloških proizvođača hrane i gnojiva: Annapurna, Aronia Live, Bobica, Ecogos, Ekopatent plus, Exploria, Hermes International, Jan Spider, OPG Veselić, Stella mediterranea, Vegetariana. Procjenjuje se da će hrvatske proizvode vidjeti preko 50 tisuća specijaliziranih kupaca iz čitavog svijeta.
„Hrvatska troši 23 eura za ekološke proizvode po stanovniku, a prosjek Eu je 47 eura. EU i svjetsko tržište ekoloških proizvoda i dalje rastu, što znači da i naši proizvođači imaju šanse za rast. Rastući broj proizvođača i površina u ekološkoj proizvodnji u Hrvatskoj ohrabrujući su. Preko 6 posto površina u sustavu je ekološke proizvodnje, što nas svrstava u EU prosjek,“ naglasio je Škorić.