OSIJEK – Udruga studenata marketinga, Bookmark, koja djeluje pri Ekonomskom fakultetu u Osijeku, nastavlja tradiciju održavanja SmartCaffe-a na kojima u ugodnom okruženju uspješni ljudi iz svijeta marketinga dijele svoje znanje i iskustva sa svima zainteresiranima. Tako je, u utorak, 2. studenog, u Atelier baru, svoje znanje o marketingu podijelio Ivan Grgić, suosnivač kreativne agencije Adverta.
U opuštenom ambijentu Atelier bara u Eurodomu, osječki studenti marketinga dobili su priliku poslušati i iz prve ruke saznati kako funkcionira svijet marketinga. Reklo bi se da je to vrlo nekonvencionalan način učenja za mlade entuzijaste, no SmartCaffe ovog je puta privukao publiku koja je došla saznati ponešto o događajima koji već neko vrijeme razbijaju monotoniju grada Osijeka.
Možda ste već uspjeli naslutiti, ako ste pomnije gledali plakate ili pratili događaje na društvenim mrežama. Zajednički nazivnik (gotovo) svim značajnijim i posjećenijim događajima u gradu Osijeku, zadnjih nekoliko mjeseci, je kreativna agencija Adverta. Za one koji do sada nisu čuli za ovu kreativnu agenciju, Adverta je agencija specijalizirana za event-management i digitalni marketing, a svojim bojama od 2012. godine Osijek boje u zabavu. Sofa-partiji, Helloween u Planu B, organizacija konferencija kao što su Kulen Dayz, Market&NG – Tržište i nove generacije, Večer vina i umjetnosti, Wine and bike tour – Erdut; sve su to projekti mladih kreativaca iz Adverte.
Ivan Grgić, suvlasnik kreativne agencije Adverta, kroz šalu je rekao kako se sve velike ideje rađaju za šankom. Naime, prijatelj i on odlučili su se po završetku fakulteta otvoriti ugostiteljski objekt, Barcelona pub. Ljubav prema nogometu i želja za napretkom su u jednom trenutku otisnuli ekipu iz Barcelone u društvo respektabilnih marketinških agencija. „Pub nije bio dovoljan. Trebalo nam je nešto više“ – kaže Ivan Grgić, navodeći kako je organizacija događanja bila logičan slijed onoga što je Osijeku tada kronično nedostajalo.
„Željeli smo napraviti nešto za sebe i svoje prijatelje. Htjeli smo jedan dan posvetiti društvu. Odlučili smo se napraviti party kakav je gradu trebao. Nakon što su nas ohrabrili komentari naših prijatelja, nastavili smo.“ – rekao je. Ideja Sofa party na Iktusu došla je sasvim slučajno. „Prolazili smo prijatelj Marin i ja pored Iktusa i zapitali smo se kako izgleda pogleda sa terase. Popeli smo se i pogled s Drave nas je očarao. Iza nas šuma, park, ispred nas Drava, Baranja. Ovo već samo po sebi priča lijepu priču“, kroz šalu je rekao.
Osijek ljeti zna biti dosta sumoran grad, a partiji na Iktusu su bili odbljesci koji su razbijali to sivilo. Svaki student koji je ikada posjetio neki Sofa party zna o čemu pišem. Kasnije je Sofa preseljena i na Osječku ljetnu noć gdje je također bila prisutna ideja intervencije u prostor, igra svjetla i sjene i nezaobilazna dobra urbana glazba. „Osijek je super grad koji ima potencijal, a mi se samo trudimo da se ne poseljači totalno.“ istaknuo je Ivan Grgić, aludirajući na folk glazbu koja je sveprisutna u raznim klubovima.
Na pitanje otkud ideja o „Wine and Bike tour“ u Erdutu, rekao je kako se radilo o svojevrsnom prkosu, jer dosta je ljudi govorilo kako nitko neće biciklom doći do Erduta. No prevarili su se. „Wine and Bike tour , inače je nastao kao projekt Udruge vinara Erdut i Regionalne razvojne agencije, dok je Adverta svojim kreativnim angažmanom začinila događaj svojim „šarenilom“. Vizija koju Adverta nosi, bila je prikazati kraj uz Dunav onako kako ga oni vide – kao malu hrvatsku Toskanu; kraj sa puno vinograda, romantike i vina. Finalna ideja tog projekta bila je Josipa Lisac i misao „gdje Dunav ljubi nebo“.
Za organizaciju događanja tvrdi kako je to zabavan posao. „Mislite da ste sve isplanirali, i onda te opet nešto iznenadi. A opet, to nije posao od sedam do tri. Ovo je posao gdje se može pristojno zaraditi čak i u ova teška vremena.“
Na pitanje, kako gleda na činjenicu da je Zagreb puno plodnije mjesto za marketinške agencije od Osijeka, zaključio je; „Vjerojatno drugačije razmišljamo, mi Slavonci, od Zagrepčana. No, ipak, ovdje ima dobrih agencija. Pogledajte što rade BambooLab i King Kong.“ Kako su u konačnici uspjeli, rekli bi splet je znanja, upornosti, želje i rada. „Može se ako hoćete. Nije istina da baš sve mora ovdje propasti. Mi smo mlada generacija koja želi stvarati. Mi ovdje imamo planove za budućnost.“ – zaključio je Ivan Grgić.
Mislav Šljivac
Udruga Bookmark