Hrvati su i prije božićnih sniženja potrošili gotovo pola milijarde kuna nego u isto vrijeme prošle godine, a očekuje se da će ovogodišnja blagdanska potrošnja premašiti 12 milijardi kuna.
Podatci su ovo koje je iznijela rekla je Ema Culi, direktorica Sektora za trgovinu Hrvatske gospodarske komore. Do 20. prosinca fiskalizirano je 10,2 milijardi kuna, a brojke će biti veće nakon što se evidentiraju i udarni dani prosinačke potrošnje. To su dva dana prije Badnjaka te posljednji tjedan prosinca u kojem slijedi isplata božićnica, smatraju u HGK. Također, od 27. prosinca kreću sniženja koja će trajati maksimalno 60 dana.
Najveći dio blagdanskog budžeta odlazi na igračke, odjeću i obuću, kozmetiku i elektroničke uređaje, a čak svaka treća kuna na hranu i piće – ističe pomoćnica Sektora za trgovinu HGK Tomislava Ravli. U prosincu se također bilježi povećana potrošnja alkohola što govori da se građani, u skladu s tradicijom, vole opustiti i proveseliti tijekom blagdana. Smatra se da potrošnja raste zahvaljujući rastu plaća u 2015. te povećanom optimizmu potrošača.