VUOVAR – Prvi veliki infrastrukturni projekti u Vukovarsko-srijemskoj županiji, od pripreme dokumentacije za početak gradnje višenamjenskog kanala Dunav-Sava do nastavka izgradnje vinkovačke zaobilaznice i Šokačke magistrale, ići će u realizaciju ove godine, najavio je u Vukovaru ministar prometa Oleg Butković, ocjenivši da se u protekle četiri godine nije puno učinilo u pripremi za početak radova na kanalu Dunav-Sava.
Dogovorili smo da će Lučka uprava Vukovar dostaviti Ministarstvu potrebno za izradu projektne dokumentacije i to ćemo planirati u 2016. jer imamo prostora unutar Ministarstva, izjavio je ministar Butković nakon sastanka s vukovarsko-srijemskim županom Božom Galićem i gradonačelnicima Vukovara, Vinkovaca, Županje, Iloka i Otoka o tijeku priprema za početak radova na iskapanju kanala Dunav-Sava.
Dodao je kako je činjenica da Hrvatska ne može sama izgraditi kanal i za taj će projekt koji je procjenjen na više od 850 milijuna eura, biti potrebno osigurati sredstva iz EU fondova.
Ministar Butković je naglasio da će se ove godine ići i u realizaciju nastavka izgradnje vinkovačke obilaznice, njezinog istočnog dijela, te Šokačke magistrale, kojom se na najkraći način povezuje Vukovar s izlazom na autocestu Zagreb-Lipovac kod Vrbanje, a koja je do sada izgrađena na dionici od Vrbanje do Otoka.
Razgovarali smo i o željezničkom koridoru X. koji je pao u drugi plan zbog nizinske pruge, i u tom smislu ove godine ide projekt modernizacije i elektrifikacije pruge Vinkovci-Vukovar. To je 55 milijuna eura. Ove godine će se raspisati natječaj i početi s radovima te s izradom potrebne dokumentacije da taj dio spojimo s Dugim Selom jer je činjenica da je taj dio X. koridora Hrvatskoj prevažan i tu ćemo staviti u šestu brzinu, poručio je Butković.
Na sastanku je bio i ministar graditeljstva i prostornog uređenja Lovro Kuščević koji je najavio da će njegovo ministarstvo biti potpora svim najavljenim infrastrukturnim projektima u Vukovarsko-srijemskoj županiji.
Vukovarsko-srijemski župan Božo Galić izrazio je zadovoljstvo razgovorima s ministrima Butkovićem i Kuščevićem, naglasivši kako je nedopustivo da se nekada od Vinkovaca do Zagreba željeznicom putovalo dva i pol, a danas čak četiri sata, i da Vukovar nije povezan s autocestom Zagreb-Lipovac. Višenamjenski kanal Dunav – Sava, od Vukovara do Šamca, jedan od najznačajnijih infrastrukturnih projekata. Očekujemo da će se svi ovi projekti realizirati jer je riječ o vrlo važnim projektima za nas, a koji su u protekle četiri godine bili potpuno marginalizirani, rekao je župan Galić.
Višenamjenski kanal Dunav – Sava od Vukovara do Slavonskog Šamca, u dužini 61 kilometar, jedan je od najznačajnijih infrastrukturnih projekata od velikog značenja za razvoj riječnog i kombiniranog prometa, poljoprivrede i vodnog gospodarstva Hrvatske. Izgradnja toga kanala bila bi i prvi korak u stvaranju kvalitetnog prometnog koridora Podunavlje – Jadran, koji bi uz plovnu magistralu Europe (Rajna – Majna – Dunav) bio najpovoljniji kombinirani put od Jadrana do srednje Europe, kao i veza Hrvatske Dunavom do crnomorskih luka.
Planovima je zadovoljan i vinkovački gradonačelnik Mladen Karlić, rekavši kako će se izgradnjom vinkovačke istočne obilaznice steći uvjeti za izmještanje teretnog prometa s vinkovačkih gradskih prometnica. Vrlo brzo će se ići s raspisivanjem natječaja i izgradnjom prvih šest kilometara istočne obilaznice do Mirkovaca, a potom i do državne ceste Vinkovci-Nuštar, kazao je Karlić.
Ministar Oleg Butković posjetio je i Luku Vukovar koja je 2015. godinu završila s 23 posto većim pretovarom u odnosu na godinu prije i kojoj predstoji proces privatizacije.