Gotovo sve zemlje svijeta ovaj su tjedan u Berlinu s jednom misijom – privući sve turiste baš u njihovu zemlju. Unatoč brojnim problemima i krizama – turizam, jedna od najvećih svjetskih industrija i dalje raste, ove godine za novih 3 posto. Osobiti hit su gradovi u koje turisti dolaze na nekoliko dana i to jeftinim avionskim letovima: Hong Kong, Pariz i New York tri su najpopularnija turistička grada na svijetu. Emocije na putovanjima bi ove godine trebalo doživjeti više od milijardu i 200 milijuna ljudi. Svi oni trebaju još samo odabrati destinaciju u nikad većoj ponudi.
Hrvatskih 50-ak izlagača, turističkih tvrtki i zajednica i predstavnici Hrvatske turističke zajednice (HTZ) zadovoljni su ovogodišnjim ITB-om u Berlinu, na kojem svakodnevno intenzivno dogovaraju nove suradnje i poslove te očekuju i veći promet iz Njemačke i s drugih tržišta. Svjetska turistička burza ITB u Berlinu se održava do 13. ožujka, a na njemu se hrvatski izlagači većim dijelom predstavljaju kao suizlagači na štandu HTZ-a ili neposredno oko njega, dok ima i onih koji se predstavljaju u sklopu svojih matičnih, stranih kompanija, hotelskih kuća i drugih. Svakodnevno imaju niz susreta s partnerima iz Njemačke i s drugih tržišta i to, kako većina njih tvrdi, više nego prijašnjih godina.
Zadovoljni smo nastupom na ITB-u i velikim odazivom partnera iz raznih dijelova svijeta koji dolaze na naš štand, a izuzetno vesele njihove dobre najave za Hrvatsku za ovu godinu, što je i određena obveza za cjelokupni hrvatski turistički sektor da spremno odgovori i na te najave i na druge izazove, ističe direktor Glavnog ureda HTZ-a Ratomir Ivičić. Ocijenio je i da se trenutačno, a moguće i u idućim mjesecima, na europskim i drugim turističkim tržištima događa određeno preslagivanje u čemu Hrvatska, uz Portugal i Španjolsku, najbolje stoji u Europi.
Već smo u Austriji prva destinacija za njihove turiste ove godine, a u Europi smo na drugoj ili trećoj poziciji. To je naš put i strategija da u Njemačkoj i drugdje u Europi budemo među prvih pet zemalja kada se spomene odmor. Lani započeto novo brendiranje hrvatskog turizma, s novim pristupom i konceptom promocije te komunikacije s tržištima, već donosi rezultate, a i sva relevantna inozemna i naša istraživanja pokazuju da smo u europskom vrhu. Da bi to nastavili i još se poboljašali trebaju nam nove investicije u objekte i ponudu, još više ulaganja u promociju te suradnje javnog i privatnog sektora na svim razinama, poručio je Ivičić.
S obzirom da je turistička Hrvatska ove godine dosta tražena očekuje se i klasičan scenarij – ‘povećana potražnja-veće cijene’, i to pogotovo u boljim hotelima, kampovima, nautičkom segmentu, ali i u obiteljskom smještaju.