Održana konferencija “Psihologija za gospodarstvenike 2016.”

Održana konferencija “Psihologija za gospodarstvenike 2016.”

 

Globalizirano tržište traži brzo prilagođavanje, a naglasak se stavlja na društveno odgovorno poslovanje te se u obzir mora uzeti zadovoljstvo zaposlenika i šire zajednice. Bez kvalitetnih i motiviranih zaposlenika teško je postići uspjeh tvrtke, naglasio je direktor Sektora za financijske institucije, poslovne informacije i ekonomske analize HGK Zvonimir Savić otvarajući konferenciju „Psihologija za gospodarstvenike 2016.“ u okviru 9. Tjedna psihologije u Hrvatskoj.

Velike tvrtke imaju organizirane odjele koji rade na planiranju edukacije, brzom prilagođavanju tržištu, no velikih je tvrtki tek 0,3 posto od broja aktivnih tvrtki. Srednje, male i mikro tvrtke čine 99 posto hrvatskoga gospodarstva i tek pojedine imaju osobu koja radi u ovom području, a kod većine se odluke donose bez plana. Stoga je ova konferencija od posebne važnosti kako bi sudionici dobili informacije te proširili svoja znanja kako bi ih mogli iskoristiti u praksi, kazao je Savić.

U Hrvatskoj je 3000 licenciranih psihologa, ponajviše u području predškolskog i školskog obrazovanja, a oko 540 ih je u području organizacije psihologije, kazao je predsjednik Hrvatske psihološke komore iz Zagreba Hrvoje Gligora dodavši kako rade na provođenju psihologijskih intervjua, testiranju kandidata i njihovoj psihološkoj procjeni, u području razvoja karijere, prepoznavanju potencijala za napredovanje, horizontalnom i vertikalnom premještanju djelatnika, njihovoj radnoj sposobnosti, konstrukciji, validaciji te interpretaciji rezultata analiza, ispitivanju međuljudskih odnosa u radnim skupinama, u području motivacije, upravljanju ljudskim potencijalima, istraživanju tržišta…

Razmatrajući kakvo će biti radno mjesto 2020. godine, Gligora je istaknuo kako će biti sve veća i šira upotreba prijenosnih računalnih uređaja, fleksibilnost u radu, plaćanje prema rezultatima rada, usmjerenost prema kupcu, umrežavanje timova, smanjivanje granica privatnog i poslovnog života, kraće radno vrijeme, rad od kuće, virtualna komunikacija te potreba za štednjom. Radno mjesto bit će personalizirano i društveno otvoreno, a tržište globalizirano i digitalizirano, radit će pet prepoznatih generacija, a od osobite važnosti će biti upravljanje ljudskim potencijalima o čemu će ovisiti i uspjeh tvrtke, istaknuo je Gligora.

Moramo se znati prilagoditi promjenama i psihologija tome može pridonijeti, naglasila je pak Tijana Debelić iz tvrtke Poslovni biro govoreći o tome kako odabrati pravog čovjeka na pravo (radno) mjesto. Važne su određene vještine i znanja pojedinca, ali i njegova osobnost, motivacija te ciljevi.

U panel-raspravi na konferenciji, koju je vodila Jasminka Jelčić iz tvrtke Točka promjene na temu „Razumjeti ljude: Česta pitanja iz radnog života na koja očekujemo odgovor psihologa“ naglašena je važnost organizacijske psihologije koja može puno toga ponuditi. Ani Cvjetović iz Savjetovališta Kenani naglasila je značaj selekcijskog procesa u organizaciji, a Martina Trboglav iz tvrtke Ramiro pitanja i dileme u napredovanju stručnjaka u organizaciji na rukovodeća mjesta. Latica Mladina iz tvrtke Together istaknula je uvođenje sistematičnog pristupa u razvoju karijere, prikupljanje informacija i promatranje zaposlenika kroz duže razdoblje. Hrvoje Gligora govorio je o situacijama rješavanja viška zaposlenih u čemu je uloga psihologa primarna. Kad se sustav konsolidirao počeli su više raditi na razvoju karijere. Tanja Prekodravac iz tvrtke Selectio naglasila je važnu ulogu psihologa kod edukacija.

Sudionici konferencije istaknuli su problem nedovoljnog utjecaja psihologa na konačnu odluku u vezi kadrova u tvrtkama, nedovoljnoj administrativnoj kulturi, promjenama u državnoj upravi koje ovise o politici, važnosti čovjeka bez kojeg nema inovacija, što je realni sektor već spoznao, a javni sektor do toga tek dolazi. Psiholozi trebaju biti alat i potpora vodećim ljudima u tvrtkama u povećanju motivacije te uspješnosti tvrtki.