POŽEGA – U organizaciji Turističke zajednice grada Požege, Požežani i njihovi gosti ove su subote, 5. studenog uživali u okusima jeseni. Tradicionalne jesenske manifestacije, Kestenijada i Martinje i ove su godine u pješačkoj zoni okupile veliki broj i posjetitelja i izlagača na 40-tak štanda, a stari običaj krštenja mošta u mlado vino dao je ozračje pravog pučkog festivala. Drugi put zaredom održan je i 2. Turistički forum Grada Požege koji je predstavio nove turističke proizvode ovog područja.
Na 40-tak štandova i ove je godine bilo ponuđeno šaroliko bogatstvo proizvoda – od igračaka, lavande, do meda, poderanih gaća, lepinja, vina i rukotvorina. Martinjsko veselje krštenja mladog vina koje je obavio vinski kardinal Vlado Bauer uz vinskog kuma, vinogradara i vinara Stanka Zrinščaka i vino koje je za ovu prigodu poklonila poznata vinarka iz Kutjeva Zorica Tandara, dalo je cijeloj priči posebnu notu pučkog veselja. Edukativni dio priče predstavljen je kroz rad Turističkog foruma na kojem su predstavljene nove mogućnosti turističke promidžbe grada i šire okolice, pa i cijele Slavonije. “Okusi jeseni kao zbirna eno-gastro manifestacija već je učvrstila svoj identitet, a Forum ima veliki značaj u okupljanju turističkih subjekata koji su temelj razvoja na ovom području”, naglasio je gradonačelnik Požege Vedran Neferović.
“Prošle godine smo imali prvi takav forum, na kojem smo pričali o brendiranju, međutim ove smo godine željeli pokazati privatne subjekte koji djeluju u gradu i mogu sa sinergijom privatne i javne priče itekako donijeti kvalitetu. Ove godine smo predstavili dvije nove turističke agencije u gradu Požegi koje su se počeli baviti destinacijama, koje donose priče o gradu Požegi koje itekako možemo prodavati. Nama je cilj uvijek u tjednu pred Martinje napraviti jednu ovakvu priču. Nema čega nema, tu je 45 izlagača od Nove Gradiške do Vukovara, čak imamo nekoliko grupa iz Zagreba. To je ono što našim Slavoncima treba, da se ti proizvodi prodaju. Najveći problem nam je smještaj, ali radi se i na tome. Imamo nekoliko pisama namjere, nekoliko hostela i hotela. Svi se ljute kad se rade neke ulice, trgovi, šetnice, ali ta se infrastruktura mora napraviti prije nego što pokrenemo turističke projekte,” kazala je direktorica Turističke zajednice grada Požege Silvija Podoljak.
“Kako bi se u gradu Požegi razvijao turizam i kako bi došli do povećanja broja noćenja i broja gostiju, Grad mora na sebe preuzeti određene obveze te riješiti infrastrukturu koja bi bila preduvjet za poboljšanje stanja u turizmu. Uz Požešku kuću kao projekt Grada Požege, uz uređenje određenih prostora poput povijesne jezgre koja je jednostavno mrtvi kapital, ako se ne proširimo sa sadržajima na taj dio grada, vrlo je važno povećanje smještajnih kapaciteta. Grad je u toj priči lokomotiva koja može sve povući, ali naravno naslanjamo se na restorane, hotele, privatne aktivnosti i udruge koje imaju značajnu ulogu i mogu potaknuti stvari naprijed posebice u okviru naše vizije grada okusa i mirisa – kroz sva četiri godišnja doba,” istaknuo je gradonačelnik Neferović.
Na požeškom turističkom forumu je predstavljen novi spot grada Požege – Požega Bike and Wine, koji je radila turistička agencija Luks Bike Adventures. Agencija Green Gate Travel je predstavila program ‘Doživi Požegu kroz godinu’, promoviran je i model turističke razmjene nekretnina HomeExchange koji je prezentirala Rujana Lukač, predstavnica Adriatic regije za ovaj poznati portal, a održan je i panel “Kako iskoristiti potencijale destinacije” kroz koji se želi doći do formule uspjeha stvaranja, ali i prodaje turističkih programa kontinentalne Hrvatske.
izvori: slavonski.hr, radioslavonija.hr