Na plenarnoj sjednici održanoj 17. studenoga u HGK osnovana je Zajednica franšiznog poslovanja pri HGK, a za predsjednika Zajednice izabran je Nikola Oršanić, vlasnik tvrtke ACTA, NON VERBA i dopredsjednik Hrvatske udruge za franšizno poslovanje. Na mjesto zamjenice predsjednika izabrana je Damjana Domanovac, vlasnica tvrtke STUDIO DAMJANA.
„Svrha je osnivanja Zajednice franšiznog poslovanja strukovno organizirati i povezati članice, olakšati poslovanje i unaprijediti interese članica putem HGK. Cilj nam je okupiti vodeće domaće franšizere, potaknuti stvaranje zakonodavnog okvira te organizacijom brojnih edukacija promicati ovakvo poslovanje među hrvatskim tvrtkama. To bi trebalo značajno povećati udio domaćih franšiznih sustava u Hrvatskoj. Jedan od ciljeva je i oblikovanje Inkubatora za franšize, koji će omogućiti svakom hrvatskom poduzetniku da na jednome mjestu dobije sve potrebne informacije i alate, kako bi na temelju svojega znanja i iskustva stvorio franšizni sustav koji ima potencijala postati kvalitetan izvozni proizvod“, rekla je predsjednica Hrvatske udruge za franšizno poslovanje te potpredsjednica i članica upravnog odbora Europske franšizne federacije (EFF) Ljiljana Kukec koja će na mjestu savjetnice predsjednika biti od velike pomoći u ostvarivanju zadanih ciljeva, zahvaljujući svojemu bogatom iskustvu.
O potrebi poticanja razvoja ovoga poslovnog modela najviše govori činjenica da je u zemljama Europe udio domaćih franšiza oko 50 %, dok je u Hrvatskoj taj udio vrlo nizak i iznosi oko 12 %. Prema podacima Hrvatske udruge za franšizno poslovanje, u Hrvatskoj trenutno posluje oko 170 franšiznih sustava s približno 16 500 zaposlenih, na oko 950 franšiznih lokacija.
„Iako u većini zemalja EU djeluju jake nacionalne franšizne udruge, a regulatorni okvir prepoznaje, u nekim zemljama i sustavno promiče, domaće franšizne sustave (npr. Španjolska, Italija, Francuska), u Hrvatskoj nije dovoljno prepoznat potencijal franšiznog poslovanja, iako taj model poduzetništva izravno može utjecati na povećanje konkurentnosti hrvatskoga gospodarstva i unapređenje izvoznoga kapaciteta hrvatskih tvrtki. Stoga je jedan od prvih ciljeva ove Zajednice potaknuti stvaranje što većeg broja domaćih franšiza koje će biti potencijalni hrvatski izvozni proizvod“, izjavio je Hrvoje Paver, zamjenik direktora Sektora za trgovinu HGK.
Zajednica u predstojećem razdoblju planira aktivnosti poput osnivanja Registra franšiza, prihvaćanja Europskog etičkoga kodeksa franšiznog poslovanja, izrada detaljnoga franšiznog ugovora koji bi poslužio kao ogledni primjerak budućim franšizerima te organizacija edukacije o izvansudskom rješavanju sporova pri Sudu časti, Stalnom arbitražnom sudištu i Centru za mirenje pri HGK.