Počeli programi 10. Tjedna cjeloživotnog učenja, uz moto “Provježbaj mozak”

Počeli programi 10. Tjedna cjeloživotnog učenja, uz moto “Provježbaj mozak”

Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih ove godine, od 26. rujna do 2. listopada, organizira jubilarni, 10. Tjedan cjeloživotnog učenja u Hrvatskoj, koji se provodi pod pokroviteljstvom predsjednice Republike Kolinde Grabar-Kitarović i uz potporu Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta, uz moto “Provježbaj mozak”.

Niska stopa uključenosti hrvatskih građana u nekih oblik cjeloživotnog učenja već je duže vrijeme prepoznata kao nešto što predstavlja bitan problem za hrvatsko društvo. Ovaj problem je posebice izražen ako imamo na umu da je učenje, i to tijekom cijeloga života, danas nužan preduvjet funkcioniranja u suvremenome svijetu. Učenje nam omogućava da se zaposlimo, da budemo aktivni članovi političkih zajednica u kojima živimo te da u potpunosti razvijemo sve svoje talente i potencijale.

Upravo je potreba za jačanjem svijesti o važnosti cjeloživotnog učenja bila poticaj za pokretanje Tjedna cjeloživotnog učenja, koji je osmišljen kao nacionalna obrazovna kampanja u kojoj se građanima na neposredan, često i neformalan način, prenosi poruka o važnosti obrazovanja i učenja.

Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih (do 2010. Agencija za obrazovanje odraslih) organizira Tjedan cjeloživotnog učenja od 2008. godine, čime je nastavila inicijativu pokrenutu 2002. godine, kada je Hrvatska zajednica pučkih i otvorenih učilišta provela prvi Tjedan cjeloživotnog učenja u Hrvatskoj. U prvim godinama organiziranja Tjedna u Hrvatskoj on se provodio u samo nekoliko gradova te je u sklopu njih organizirano tek nekoliko aktivnosti. No, već i ti prvi Tjedni pobudili su zanimanje građana, kao i medija, za problematiku cjeloživotnog učenja. Informiranje građana o tome kako oni mogu postati dio procesa cjeloživotnog učenja te njihovo motiviranje da se na taj korak odvaže, bili su okosnica svakog od proteklih Tjedana cjeloživotnog učenja. Pritom se Tjedan svake godine dodatno razvijao, širio se opseg aktivnosti i područja gdje se kampanja provodila, povećavao broj aktivnosti, kao i uključenih institucija, jačala uključenost ključnih aktera na svim razinama te je, što je posebice važno, neprestano rastao broj građana koji su sudjelovali na nekoj od aktivnosti. Tjedan cjeloživotnog učenja 2015. tako se provodio u svim hrvatskim županijama, u većim gradovima, ali i u brojnim manjim sredinama. Skroman broj aktivnosti provedenih u sklopu prvih Tjedana cjeloživotnog učenja u Hrvatskoj predstavljao je začetak provedbe kampanje koja je u 2015. godina obuhvatila 540 događanja na kojima je sudjelovalo više od 28 000 građana.

I u sklopu ovoga, jubilarnoga, desetoga Tjedna cjeloživotnog učenja, organizirat će se nekoliko stotina događanja diljem Hrvatske usmjerenih na promociju obrazovanja i učenja. Građani će moći posjećivati besplatne radionice, predavanja, okrugle stolove, koncerte, a niz obrazovnih ustanova otvorit će svoja vrata i omogućiti potencijalnim polaznicima da se upoznaju s mogućnostima obrazovanja koje one nude.

Jedna od najvažnijih aktivnosti, koja se već tradicionalno provodi u sklopu Tjedna cjeloživotnog učenja, je dodjela nagrada „Maslačak znanja“ za postignuća u učenju odraslih osoba. Ovogodišnji dobitnici nagrade su Marjeta Trkman Kravar, Neven Oršuš i Mirjana Reštigorac. Radi se o pojedincima koji su odlučili proširiti svoja znanja i vještine, raditi na sebi i svome osobnom razvoju. Pritom su morali preskočiti brojne zapreke, a kao rezultat svoje odlučnosti i ustrajnosti, uspjeli su ostvariti brojne pozitivne promjene u svojim životima. Nagrade „Maslačak znanja“ ovogodišnjim dobitnicama dodijelit će se u sklopu svečanog otvorenja Tjedna, pri čemu će svakom od dobitnika biti uručen i vaučer u vrijednosti od 3 000 kuna koji mogu iskoristiti za pohađanje obrazovnoga programa po svom izboru.

Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih u provedbi Tjedna cjeloživotnog učenja surađuje s nizom institucija i organizacija, bez čije pomoći i aktivnog doprinosa ova kampanja ne bi bila ni približno toliko uspješna. Ovdje se posebice ističu regionalni koordinatori, ustanove za obrazovanje odraslih koje s Agencijom surađuju na osmišljavanju i provedbi aktivnosti u sklopu Tjedna, animiranju i motiviranju institucija na lokalnoj i regionalnoj razini te informiranju građana o mogućnostima učenja u njihovim sredinama. Nadalje, jedan od najvažnijih partnera u provedbi Tjedna cjeloživotnog učenja je, već tradicionalno, Hrvatski zavod za zapošljavanje koji se sa svojim ispostavama diljem Hrvatske uključuje u kampanju organizacijom niza aktivnosti usmjerenih na promociju učenja i obrazovanja, posebice u svrhu povećanja zapošljivosti. Važan partner svih godina bili su i mediji – davanjem prostora ovoj obrazovnoj kampanji, kao i temama usmjerenima na jačanje svijesti o važnosti učenja, pokazali su se kao jedan su od značajnih čimbenika uspješnosti Tjedna cjeloživotnog učenja. Uvjereni smo da će mediji i ove godine prepoznati važnost ove nacionalne obrazovne kampanje te dati svoj doprinos informiranju građana o nužnosti učenja i obrazovanje tijekom cijeloga života.

Potrebno je naglasiti i to da su promocija i jačanje svijesti o važnosti cjeloživotnog učenja istaknuti kao prioriteti unutar svih strateških dokumenata vezanih uz razvoj obrazovanja u Republici Hrvatskoj, ali i na razini Europske unije. Europska dimenzija Tjedna cjeloživotnog učenja ove je godine posebno naglašena s obzirom na to da se kampanja provodi u sklopu projekta Promocija cjeloživotnog učenja čija je ukupna vrijednost 11,5 milijuna kuna, a financira ga Europski socijalni fond.

mozak01