Drvna industrija treba biti strateška grana hrvatskoga gospodarstva i može biti ključna za ostanak ljudi u ruralnim područjima. Ona može zapošljavati te povećati izvoz, ali za to je potrebno imati kvalitetne partnere u državnim tijelima – istaknuo je predsjednik Udruženja Ivić Pašalić predstavljajući Strategiju drvno–prerađivačke industrije.
Pašalić ističe kako Udruženje drvno-prerađivačke industrije ovom Strategijom nudi partnersku ruku Vladi, ali traže revidiranje upravljanja tvrtkom Hrvatske šume koje su, kako tvrde, dosad bile usmjerene primarno na maksimizaciju dobiti, pri tom zanemarivši potrebe proizvođača.
Šume su nacionalni resurs koji obuhvaća 48 posto površine Hrvatske, a država je vlasnik 75 posto ukupnih šumskih površina i mora na najbolji način upravljati šumama. Osnovni je cilj, ističe Pašalić, postići proizvodnju sa što više dodane vrijednosti, da se svaki trupac preradi u Hrvatskoj te izvoze vrijedni finalni proizvodi.„Pritom jesmeđa magistrala asocijacija na plavu i zelenu magistralu, nikad ostvarene ciljeve povezivanja jadranske i kontinentalne Hrvatske. Ono što nedostaje između plave i zelene magistrale smeđa je magistrala, magistrala šuma i drva”, naglasio je Pašalić.
Drvno-prerađivačka industrija zapošljava više od 20 tisuća radnika, a u cijelom sektoru temeljnom na šumi indirektno radi 50 tisuća radnika, ostvaruje ukupno 3,5 posto BDP-a te ostvaruje izvoz od 1,08 milijardi eura, uz trgovački suficit od 500 milijuna eura. Prosječna mjesečna plaća u ovoj industriji za 2015. iznosi 3651 kunu, što je 31 posto manje od prosjeka prerađivačke industrije. Prosječan prihod po zaposlenom iznosi 53.500 eura, dok je u EU 120.000 eura.
Drvno-prerađivački sektor, među ostalim, očekuje ograničeni izvoz trupaca, smanjenje PDV-a, uspješnije kreditiranje. Loše stanje u industriji pripisuju lošoj tečajnoj politici.
„Strategijom drvno-prerađivačke industrije imamo rješenje kako iskoristiti naš potencijal u resursima, koji je podcijenjen te i do pet puta povećati proizvodnju, oživjeti ruralni prostor i tradiciju, povezati se sa školama te unaprijediti dizajn, a kvalitetne drvne proizvode predstaviti turističkom sektoru, te izvoziti visoko vrijedne proizvode u EU i na treća tržišta”, istaknuo je predsjednik Grupacije proizvođača namještaja HGK Renato Radić upozorivši da godišnja vrijednost tržišta namještaja u Hrvatskoj sada iznosi oko 2,5 milijardi kuna od čega se 70 posto odnosi na strane proizvode.
“Drvno-prerađivačka industrija jedna je od rijetkih industrija čija je uvozna komponenta pet posto i to je temelj za stvaranje dodane vrijednosti”, kazala je direktorica Sektora za poljoprivredu, prehrambenu industriju i šumarstvo Božica Marković dodavši kako ima veliku priliku za povlačenje sredstva iz EU, a interakcijom s drugim sektorima pridonijeti povećanju izvoza, zapošljavanja i ruralnog i regionalnog razvoja. Taj je sektor pokazao određenu žilavost jer je u krizi zaposlenost pala, ali manje nego u drugim sektorima.