Predsjednik Vlade Andrej Plenković pustio je danas u primjenu podnošenje zahtjeva te izdavanje katastarskih podataka elektroničkim putem. Premijer Plenković istaknuo je da sveukupni Nacionalni program reformi mora pojednostaviti procedure i hrvatskim građanima omogućiti što jednostavniji način poslovanja i djelovanja, uključujući i onaj dio koji se odnosi na katastarske podatke i zemljišne knjige, na što se dosad gubilo puno vremena. Dodao je da se ovim projektom smanjuju administrativne barijere, a omogućuje se svima da, pomoću elektroničke komunikacije, određene poslove rješavaju iz svojih ureda ili domova.
Ocijenio je da aplikacija „One Stop Shop“ maksimalno pojednostavljuje elektroničku dostupnost podataka koji se odnose na izdavanje katastarskih javnih isprava, rasterećuje rad službenika, omogućuje kvalitetnije obavljanje poslova te pridonosi ubrzanju registracije upisa nekretnina. „Na jednostavan način za svega 20 kuna kroz e-sustav možete imati izvatke svega onoga što vam je potrebno“, kazao je premijer Plenković i čestitao svima koji su u proteklim mjesecima radili na realizaciji ovoga projekta. Projekt je vrijedan 553 tisuće eura, realiziran zajmom EBRD-a. Predsjednik Vlade naglasio je da će sredstva koja su na raspolaganju omogućiti povezivanje katastra i zemljišnih knjige. Naglasivši da je ta zadaća izuzetno bitna, premijer Plenković kazao je da je ideja da sve ono što je na teritoriju Republike Hrvatske, u kontekstu prometa nekretnina, bude sustavno i kvalitetno povezano i da se olakša građanima i investitorima pristup katastru i zemljišnim knjigama.
Vlada Republike Hrvatske, putem Ministarstva pravosuđa i Državne geodetske uprave, provodi Nacionalni program sređivanja zemljišnih knjiga i katastra pod nazivom Uređena zemlja, u okviru kojeg se moderniziraju sustavi katastra i zemljišnih knjiga. Puštanjem u primjenu elektroničkog podnošenja zahtjeva i izdavanja katastarskih podataka obilježio se dovršetak aktivnosti na uspostavi Zajedničkog informacijskog sustava katastra i zemljišnih knjiga (ZIS), te njegovog podsustava One Stop Shop (OSS) čime se na novu razinu podigla brzina i kvaliteta usluge građanima, poduzetnicima i investitorima, ubrzao se i olakšao proces registracije nekretnina i u katastarskom i u zemljišnoknjižnom sustavu, podigla se razina pravne sigurnosti u prometu nekretninama te racionalizirao i pojednostavio poslovni proces. Informacije iz katastra i zemljišnih knjiga moći će se dobiti odmah, a svi će se digitalizirani podaci u svakome trenutku moći provjeriti.
Ministar graditeljstva i prostornoga uređenja Lovro Kuščević istaknuo je važnost ZIS-a čijom se uspostavom osigurava ubrzanje registracije nekretnina kako u katastarskom tako i u zemljišnoknjižnom sustavu, podiže razina sigurnosti u prometu nekretnina, omogućava se bolje upravljanje u oba sustava, pojednostavljuju poslovni procesi, poboljšavaju odnosi s korisnicima, a povećava se brzina i kvaliteta pružanja usluga. „Od 21. studenog 2016. godine ZIS je implementiran u svim katastarskim uredima DGU. Tijekom mog mandata implementirano je više od 40 posto katastarskih ureda i zemljišnoknjižnih odjela s posebnim naglaskom na katastarske urede Grada Zagreba“, rekao je ministar Kuščević.
Inače, Državna geodetska uprava i Ministarstvo pravosuđa kroz Nacionalni program sređivanja zemljišnih knjiga i katastra “Uređena zemlja” pokrenuli su brojne aktivnosti usmjerene na poboljšanje poslovnih procesa kao i organizaciju zemljišne administracije, a kao jedan od ključnih ciljeva je stvaranje Zajedničkog informacijskog sustava zemljišnih knjiga i katastra (ZIS).