REKORD TIM: 40 godina obilježeno rastom izvoza i inicijativama

REKORD TIM: 40 godina obilježeno rastom izvoza i inicijativama

Rekord-tim d.o.o. je obiteljska tvrtka iz Oriovca (Brodsko-posavska županija),  čiji su temelji postavljeni prije 40 godina, a danas je prvi i najveći proizvođač spužvica za kućanstvo u Hrvatskoj. Uz spužve se paralelno razvija tekstilni program i program za zaštitu okoliša. Prošle je godine Rekord-tim kupcima ponudio oko pet milijuna raznih artikala i ostvario 25 milijuna kuna ukupnog prihoda. Nalaze se u skupini 2% hrvatskih poslovnih subjekata s najvišom bonitetnom ocjenom.Rekord-tim trenutno zapošljava 48 djelatnika u više od 4000 četvornih metara proizvodnog i skladišnog prostora. Izvoze u niz europskih zemalja, a proizvodi se nalaze,, na policama poznatih trgovačkih lanaca Europe. ali i na tržištima Kuvajta i Perua.

Marko Pejić, vlasnik i direktor Rekord-tima, podsjeća da je 9. lipnja 1975. godine osnovana domaća radinost za proizvodnju i prodaju predmeta od spužve i stoga se upravo taj datum može smatrati rođendanom današnje tvrtke.

Kako je izgledao početak poslovanja Rekord-tima: s kojim ste asortimanom započeli, kako ste širili poslovanje, koliko zaposlenika imate danas..?

Proizvodnja je počela u obiteljskoj kući gdje se radilo danonoćno. Krenula je izrada spužvastih elemenata i ambalaže za pakiranje medicinske opreme. Prvi pravi posao napravili smo sa spužvom za domaćinstva pod nazivom “Polly-Flex” koja je iznimno uspješno prihvaćena na tadašnjem jugoslavenskom tržištu. Zahvaljujući upornosti posao je dobro krenuo, počeli smo na tržište plasirati spužve za kućanstvo, što smo u međuvremenu razvili u jednu modernu proizvodnju.

Nakon uspjeha sa spužvama za kućanstvo odlučili smo se za proširenje proizvodnog asortimana i razvoj tekstilnog programa. Da bi se sve većem broju narudžbi i zahtjeva kupaca moglo udovoljiti, postalo je nužno dotadašnji ručni rad zamijeniti suvremenijim strojevima. Ubrzo je skromne poslovne prostore zamijenila prva prava radionica, a zaposlili smo i četiri djelatnika. 1983. godine osnovana je obrtnička radionica i započinje intenzivan razvoj poduzeća. Na tadašnjem tržištu spužve za pranje posuđa nudile su samo dvije slovenske tvrtke i Rekord. Bile su to godine kada je bilo teže proizvest nego prodati. Da bi se moglo udovoljiti narudžbama, prvo je proizvodnja preseljena na novu lokaciju te je počeo nicati današnji Rekord-tim. Nova lokacija je ponudila puno bolje uvijete za razvoj proizvodnje i u sljedećih 15 godina proizvodnja i ukupni prihod su višestruko porasli.

Prošle je godine Rekord-tim ponudio kupcima oko 5 milijuna raznih artikala i ostvario 25 milijuna kuna ukupnog prihoda. Zadovoljstvo pruža i činjenica da se Rekord-tim nalazi u skupini 2% hrvatskih poslovnih subjekata s najvišom bonitetnom ocjenom. Dobitnici smo i Zlatne kune Županijske komore kao najuspješnije trgovačko društvo u kategoriji malih trgovačkih društava. Rekord-tim trenutno zapošljava 48 djelatnika u više od 4000 četvornih metara proizvodnog i skladišnog prostora. Izvozimo u niz europskih zemalja, a naši proizvodi su na policama poznatih trgovačkih lanaca Europe, ali i na tržištima Kuvajta i Perua.

Što je danas u fokusu Vašeg poslovanja? S kakvim se izazovima danas susrećete?

Fokus Rekord-tima sljedećih godina je rast izvoza. Namjera nam je kroz narednih pet godina trećinu prihoda ostvariti na internacionalnom tržištu. Primjenom i usvajanjem najmodernijih tehnologija proizvodnje domaće tržište je postalo pretijesno, tako da je orijentacija na izvoz strateški potez. Nastojat ćemo jačati naše pozicije u regiji i povećati prepoznatljivost te širiti poslovanje na neka druga tržišta kao što su tržišta Bliskog istoka i Sjeverne Afrike. Nastavit ćemo ulaganja u inovacije i razvoj proizvoda jer želimo osigurati jak i prepoznatljiv asortiman s kojim ćemo biti konkurentniji na tržištu EU.

Koristite li i u kojoj mjeri lokalne resurse u nabavi sirovine? S koliko dobavljača surađujete i jeste li zadovoljni tim dijelom poslovanja?

Koliko god je to moguće sirovine nabavljamo lokalno. Nažalost, dobar dio sirovina nije moguće nabaviti kod nas, ali i na uvozne sirovine dodajemo novu vrijednost, a naše proizvode izvozimo. Veliki napor ulažemo u kontrolu sirovina te praćenje i izbor dobavljača. Ulazna kontrola sirovina je prvi i vrlo važan korak u osiguranju kvalitete gotovog proizvoda, a opredijeljenost kvaliteti je naša temeljna ideja prisutna od samih početaka. Sustav kvalitete Rekord-tima je u skladu s ISO 9001 normom već 14 godina i stalno se unapređuje.

Koje su prednosti Rekord-tim proizvoda u odnosu na konkurenciju? U kojim ste proizvodima među liderima?

Rekord proizvodi poznati su po učinkovitosti i iznimnoj kvaliteti. Ulažemo puno napora kako bismo kupcima ponudili najbolje i najučinkovitije proizvode koji olakšavaju svakodnevne poslove čišćenja. Kupci su to prepoznali, vjeruju nam i od naših proizvoda očekuju premium kvalitetu, ali po povoljnijoj cijeni. U kategoriji spužvica za čišćenje na Hrvatskom tržištu vrlo uspješno se nosimo s najpoznatijim zapadnoeuropskim imenima te smo drugi vodeći brend s velikim tržišnim udjelom. Spužvice za čišćenje su kategorija u kojoj privatne robne marke trgovačkih lanaca imaju veliki tržišni udio. S obzirom da proizvodimo veliki dio proizvoda pod drugim trgovačkim markama, najveći smo proizvođač i dobavljač spužvica za čišćenje na našem tržištu. Ne računajući privatne robne marke, najprodavanija spužvica u Hrvatskoj je naša Rekord Polly-Flex spužva.

S obzirom da je iza nas šest godina obilježenih krizom, jeste li uspjeli izdvajati sredstva za investicije te ako jeste, koje?

Kriza nije utjecala na razvoj tvrtke. Prošle smo godine zabilježili rast dobiti, a investirali smo u izgradnju novog logističkog centra. Dugo smo se pripremali za ulazak Hrvatske u Europsku uniju i stranu konkurenciju i godinama ulagali u modernizaciju proizvodnje. Tako smo spremi dočekali ne samo konkurenciju već i krizu.

Uz investicije, za uspješno su poslovanje jedne tvrtke važne i inovacije. Koliko u Rekord-timu držite do inovacija – pratite li svjetske trendove, stvarate li nove?

Jedna od naših konkurentskih prednosti je stalno praćenje najmodernijih trendova i stvaranje novih. Zahvaljujući inovacijama uspjeli smo doći na police trgovačkih lanaca Europe. Konkurencija je velika, zapadnoeuropsko tržište je vrlo zasićeno i bez kvalitetnog i inovativnog proizvoda teško je doći do mjesta na policama. Nedavno smo predstavili novu liniju proizvoda koju smo nazvali Trendy i od nje puno očekujemo. Radi se o jedinstvenim proizvodima koji se modernim izgledom, bojama i materijalima razlikuju od svega što nudi konkurencija.

Koji su trenutno trendovi u proizvodnji spužvi za kućanstvo? 

U kategoriji spužvica za čišćenje udio privatnih robnih marki trgovačkih lanaca je velik i on će i dalje nastaviti rasti. Prostor na policama trgovačkih lanaca je sve manji, a pozicija proizvođača je sve teža. To je situacija u kojoj pojedini proizvođači nastoje preživjeti rušeći cijene kako bi se izborili za tržište i zaposlili proizvodne kapacitete, a koji su napretkom tehnologije sve veći. Ali ono što je bitno je da u tom slučaju uvijek trpi kvaliteta proizvoda. To se može primijetiti ne samo u našoj kategoriji spužvica za čišćenje već i u mnogim drugim kategorijama.

Mi smo puno uložili u kvalitetu, inovacije i razvoj i to je jedini put kojim možemo ići. Ostvarujemo kontakte s kupcima, vršimo istraživanja tržišta, slušamo potrebe naših kupaca i uvijek nastojimo ispuniti njihova očekivanja. To nije lak put i potrebno je uložiti velika sredstva u razvoj. Povjerenje kupaca teško se stječe, a mi naše ime stvaramo 40 godina. To povjerenje nikako ne želimo izgubiti.

Na koja tržišta izvozite i koliko postotak proizvodnje odlazi na izvoz? Gdje najbolje poslujete, a gdje vidite mogućnost rasta?

Izvozimo u većinu zemalja u okruženju. Na tržištu Bosne i Hercegovine smo vrlo dobro pozicionirani, a naši proizvodi su prepoznatljivi i traženi. Rekord proizvodi se vrlo dobro prodaju i u Crnoj Gori i Makedoniji, a dostupni su i na tržištima Italije, Austrije, Švicarske, Poljske i Kuvajta. Sretni smo što su reakcije kupaca svuda odlične. Pišu nam zadovoljni kupci čak i iz Austrije i Švicarske, a to nam jako puno znači. Odnedavno je Rekord i na tržištu Perua što smatramo velikim uspjehom s obzirom na udaljenost i velike troškove prijevoza.

Kako je ulazak Hrvatske u EU utjecao na poslovanje hrvatskih tvrtki? Je li utjecao na Rekord tim i Vaše poslovanje sa zemljama CEFTA-e?

Nismo imali negativne efekte od pristupanja Hrvatske u Europsku uniju. Poslovanje sa zemljama CEFTA-e nije se promijenilo, na domaćem tržištu nismo osjetili veći pritisak strane konkurencije, a ona je ionako i do sada bila prisutna. Članstvom u Europskoj uniji Republika Hrvatska je postala dio jedinstvenog unutarnjeg tržišta EU u kojem nema carinskih prepreka i smanjeni su prekogranični troškovi poslovanja zbog čega smo i mi postali konkurentniji. Osim što nam je omogućen slobodan pristup tržištu članica EU, vrlo važno je da nam je omogućen pristup i tržištu država s kojima EU ima sklopljene trgovinske sporazume. To se posebno odnosi na pojedine zemlje arapskog svijeta gdje prije nismo bili konkurentni zbog velikih

troškova carina.

Tvrtke danas posebnu pažnju posvećuju društveno odgovornom poslovanju i brizi o okolišu – koliko su visoko oni na Vašoj ljestvici poslovanja te koje aktivnosti poduzimate u vezi toga?

Rekord-tim veliku pozornost polaže na društveno odgovorno poslovanje kako bismo dali doprinos poboljšanju kvalitete života u zajednici. Nastojimo biti odgovorni prema zaposlenicima, lokalnoj zajednici i okolišu. Sponzorstvima i donacijama podržavamo razne humanitarne projekte i pružamo pomoć onima kojima je to najpotrebnije. Duži niz godina surađujemo s Udrugom za pomoć osobama s mentalnom retardacijom Klub Regoč iz Slavonskog Broda, a 2011.godine Povjerenstvo za osobe s invaliditetom grada Slavonskog Broda dodijelilo nam je nagradu kao poslodavcu godine za osobe s invaliditetom.

Osim sredstava koje svake godine planiramo izdvojiti za potporu humanitarnih projekata, ove godine planiramo i dio marketing budžeta odvojiti za opće dobro kroz suradnju s Udrugom SOS dječje selo Hrvatska.

Briga za okoliš je dio naše politike poslovanja i odgovornost je svakog našeg zaposlenika. U našem poslovanju obvezali smo se na racionalno korištenje energije i sirovina, pravilno gospodarenje otpadima i korištenje sredstava i provođenje postupaka koji će najmanje štetiti okolišu. Sustav upravljanja okolišem Rekord-tima je u skladu s ISO14001 normom što potvrđuje certifikat prestižne certifikacijske kuće TUV NORD. U proizvodnji spužvica za čišćenje već duže vremena primjenjujemo čistiju i ekološki prihvatljivu tehnologiju spajanja spužve s abrazivima, jedini u ovom dijelu Europe.

Razvoj proizvoda i proizvodnju planiramo na način da potičemo korištenje sirovina od prirodnih i recikliranih materijala koliko god je to po svojstvu proizvoda moguće. Tako su naše Polly-Flex spužvaste krpe proizvedene od prirodnih materijala i u potpunosti su biorazgradive, a dio abraziva je proizveden od recikliranih materijala kao što su reciklirane staklene boce i PET ambalaža.

Koji su daljnji strateški i poslovni planovi Rekord tima u narednih nekoliko godina?

Budući razvitak temeljimo na rastu izvoza koji planiramo ostvariti kroz ulaganje u proizvode i jak asortiman. Nastojat ćemo povećati prisutnost u HoReCa kanalu jer taj je sektor jedan od brže rastućih. Širimo portfolio proizvoda u našem Rekord Professional asortimanu kojeg ćemo uskoro početi nuditi ugostiteljstvu i hotelima. S obzirom da je Hrvatska turistička zemlja, to se čini kao logičan korak.