Najboljim hrvatskim poduzetnicama 2016. godine proglašene Lidija Karaga, Anita Cvetić Oreščanin, Mirjana Brlečić, Ranka Grgić Posavec i Anita Bušić. Te se poduzetnice na inovativan način bave IT-om, kozmetikom, hrvatskim produkt dizajnom…
Unatoč svim poteškoćama, mnoge hrvatske tvrtke na čijem su čelu poduzetnice, bilježe zavidne rezultate. Potvrđuje to i ovogodišnji izbor najboljih hrvatskih poduzetnica u koji se uključilo pedesetak tvrtki, a nekoliko iz IT sektora ušlo je u samu završnicu. Dodjelu nagrada hrvatskim poduzetnicama mreža Women in Adria organizirala je u povodu Svjetskog dana poduzetnica.
Najvažnija nagrada, ona s nazivom Inspirativna poduzetnica 2016. godine, dodijeljena je Lidiji Karagi i Aniti Cvetić Oreščanin, osnivačicama tvrtke Poslovna inteligencija koja se bavi implementacijom analitičkih sustava i strateškim savjetovanjem u području ICT-a. Riječ je o jednoj od vodećih tvrtki u ovom dijelu Europe koja gotovo 70 posto prihoda ostvaruje iz inozemstva. „Naš tim od 104 ljudi pionir je u implementaciji mnogobrojnih analitičkih rješenja. Izuzetno smo ponosne kako na naš tim, tako i na klijente koji nam vjeruju čak i kad se radi o inovacijama i posve novim tehnologijama“, kazale se Lidija Karaga i Anita Cvetić Oreščanin.
Najboljom Start-up poduzetnicom godine proglašena je molekularna biologinja Anita Bušić, vlasnica i direktorica tvrtke Live Good, koja je razvila BodyRecog, inovativnu i višestruko nagrađivanu platformu za analizu i mjerenje ljudskog tijela. Priznanja i nagrade za inovativnost među kojima je čak 39 svjetskih zlata, obilježile su i poslovanje Mirjane Brlečić, direktorice i vlasnice tvrtke Priroda liječi koja je primila nagradu za Perspektivnu poduzetnicu godine. Ta se farmaceutkinja pri proizvodnji kozmetičkih proizvoda Nikel posvetila pročišćavanju kozmetike, tj. stvaranju proizvoda koji sadrže samo aktivne komponente bez dodataka koji nepotrebno opterećuju kožu te mogu izazvati alergijske reakcije.
Mikro poduzetnicom 2016. godine proglašena je Ranka Grgić Posavec iz tvrtke Lumaris studio. Ona e u središtu Zagreba otvorila trgovinu hrvatskih produkt dizajnera Take me home. „Budućim bih poduzetnicama poručila da se jako dobr o pripreme prije kretanja u avanturu privatnog poduzetništva u Hrvatskoj; da se informiraju, educiraju, detaljno razrade poslovni i financijski plan, prouče relevantne statističke podatke, odrede i istraže ciljano tržište, predvide potencijalne prepreke, te da ne očekuju uspjeh preko noći, već se oboružaju velikim strpljenjem i upornošću“, poručila je Ranka Grgić Posavec.
Ivana Matić, osnivačica mreže poduzetnica i poslovnih žena Women in Adria, smatra kako su za to najzaslužnije same poduzetnice te poziva resorna ministarstva da tom dijelu gospodarstva pruže odgovarajuću potporu. „Žensko je poduzetništvo u uzletu. To se zbog gospodarske krize još ne vidi toliko u povećanju broja tvrtki u ženskom vlasništvu, ali se vidi u poslovanju onih postojećih. Naime, tvrtke na čijem su čelu poduzetnice, pokazale su veću otpornost prema krizi jer su žene i inače manje sklone rizičnim potezima. Povećava se i broj žena zainteresiranih za poduzetništvo kao drugoj karijernoj opciji. Nažalost, prošla vlada nije realizirala najavljivani natječaj za poduzetnice. Nadamo se da će nova vlada to nadoknaditi jer su poduzetnice neiskorišten potencijal za gospodarski rast“, istaknula je Ivana Matić te dodala da država, društvo, ali i tvrtke trebaju postati svjesni specifičnosti ženskog poduzetništva. Nužne su, kaže, posebne kreditne linije za poduzetnice, ali i porezne olakšice, primjerice, uvrštavanje čuvanja djece među porezno priznate troškove.