BERLIN, Njemačka – Pred brojnim predstavnicima njemačkih turističkih agencija, novinara koji prate turizam, te Hrvata koji žive u Berlinu, u Veleposlanstvu Republike Hrvatske u njemačkoj prijestolnici, u srijedu 25. siječnja održana je prezentacija turističke destinacije „Moja lijepa Slavonija kraj Save“, piše Hrvatski Glas Berlin.
Okupljene je uvodno pozdravio veleposlanik RH u Njemačkoj Ranko Vilović, govoreći toplo o Slavoniji, njenoj ljepoti, gostoljubivosti i dobrim ljudima, te ističući ujedno kako je prezentacija organizirana u suradnji s Hrvatskom centralom za turizam, Turističkom zajednicom Grada Slavonskog Broda i uz potporu berlinskih „Brođana“ čiji je predsjednik „spriječen doći na prezentaciju, želimo mu „gute Besserung“, zaključio je Vilović. U nastavku su prigodno govorili Romeo Draghicchio, direktor Hrvatske centrale za turizam, te dr. sc. Biljana Lončarić, direktorica Turističke zajednice grada Slavonskog Broda i voditeljica Turističke destinacije „Moja lijepa Slavonija kraj Save“ koja je uz zahvalnost Veleposlanstvu na domaćinstvu, naglasila i kako je do prezentacije u Berlinu došlo inicijativom Zavičajnog kluba Brođani u Berlinu.
„Prezentacija od niza fotografija koje predstavljaju gradove, dijelove, znamenitosti i turističke mogućnosti Slavonije, vodi kroz Slavonski Brod, Ilok, Vukovar …te završava pričom o poznatom slavonskobrodskom paru roda, Malenoj i Klepetanu“, riječima je ilustrirala i upotpunila Radmila Labus, starija konzultantica za Međunarodnu turističku burzu u Berlinu (ITB). Nakon prezentacije slikom i riječju, gosti su kušali i domaće, slavonske specijalitete (kulin, kobasicu, šunku), zadržali se u druženju i razgovorima, a sobom ponijeli promotivne materijale o turističkoj ponudi Slavonije.
„Naša Turistička zajednica pokriva područje grada Slavonskog Broda, a cijela destinacija umrežava tri grada i 17 općina s područja Brodsko -posavske i Vukovarsko-srijemske županije koji gravitiraju rijeci Savi. Ključni turistički proizvodi ove destinacije su kultura, etnologija i eno gastronomija, a ključna turistička tržišta, obzirom na dosadašnji turistički promet prema statističkim podacima, su Austrija i Njemačka. U biti, naša cijela prezentacija bazirana je na ta dva naša potencijala“, objasnila je za Hrvatski glas Berlin Biljana Lončarić, direktorica Turističke zajednice Slavonskog Broda i voditeljica Turističke destinacije „Moja lijepa Slavonija kraj Save“. Osim nje, u Berlin su na ovu prezentaciju došli i Martina Marković, direktorica Turističke zajednice Grada Vinkovci i voditeljica turističke destinacije Srijem i Slavonija, Rujana Bušić Srpak, direktorica Turističke zajednice Vukovarsko-srijemske županije, Josip Perčević, direktor Turističke zajednice Brodsko-posavske županije i Dinka Matijević, direktorica Turističke zajednice grada Nova Gradiška.
Direktorica Lončarić predstavila je i turistički klaster „Slavonska košarica“; to je društvo koje umrežava 130 raznih ponuđača. Sjedište je u Slavonskom Brodu, a uz potporu Hrvatske gospodarske komore, ove godine je zastupljena i na berlinskom sajmu „Zeleni tjedan“. „Kad god imamo predstavnike na sajmu onda nastojimo imati i ovakve prezentacije kako bi se mogli predstaviti i sudionici sajma. Ovo je jedna, prema odazivu i broju uzvanika uspjela prezentacija koju je inicirao klub Brođana iz Berlina. Mi većinom težimo područjima oko Münchena i Frankfurta, ali obzirom na aktivnosti kluba Brođana u Berlinu, odlučili smo se za prezentaciju u njemačkom glavnom gradu. Klub Brođana je stupio u kontakt s Veleposlanstvom te svima na tome zahvaljujem. Naša očekivanja? Pa, od “Zelenog tjedna” ima odmah i konkretnih efekata jer je to prodajni sajam namijenjen širokoj publici i naši izlagači prodaju svoje proizvode, bilježe zanimanje publike. A što se tiče ove prezentacije, mi ćemo tijekom idućih desetak dana, svim uzvanicima, kad je riječ o putničkih agencijama i turističkim operatorima, poslati prijedloge turističkih angažmana s cijenama i kontaktima gdje se mogu obratiti ako žele kupiti neki od paket aranžmana s našeg područja. Ako budemo mogli, u suradnji s centralom u Frankfurtu, organizirat ćemo i studijsko putovanje za novinare s ovog područja, po Slavoniji“, kazala je Biljana Lončarić.
Naglasila je kako Slavonski Brod bilježi rast prometa u turizmu. Prošle godine je u tom gradu turistički promet porastao za 50 posto. „Mi smo turistički, prometan kraj, naše osnovne kategorije turista su poslovni turisti, radi tvornice „Đuro Đaković“, te turisti u tranzitu, radi prometnog položaja i grada i županije i svih ovih gradova i mjesta u turističkoj destinaciji. Želimo da se što je moguće veći broj turista, na turama, u prolazu, zadrži i kod nas, a takvih grupa imamo sve više.. Na žalost, naš gradonačelnik nije ovdje jer je svakom gradonačelniku puno izbivati iz svoga grada nekoliko dana. Stoji već dugo i obećanje njegova dolaska na jednu od zabava berlinskih Brođana za koje svi kažu da su jako uspješne. Nadam se, doći će jednom i do toga. Jer, uloga naših ljudi koji su vani, i u promociji grada i njegovih znamenitosti i vrijednosti, neprocjenjiva je. Bez berlinskih Brođana ne bi bilo ni ove prezentacije. Ljudi su najvažniji“, zaključila je Biljana Lončarić u razgovoru za Hrvatski Glas Berlin.
Sonja Breljak, Hrvatski Glas Berlin