Tvrtke naišle na probleme u isporuci poluvodiča!

Tvrtke naišle na probleme u isporuci poluvodiča!

Skraćeno radno vrijeme u rujnu – tako reagira njemački automobilski koncern Audi na stalne probleme u isporuci poluvodiča. Oni su potrebni za mikročipove, bez kojih više nije moguće proizvesti moderni automobil. Nestašica mikročipova vlada u cijelom svijetu. Zato proizvodnja u Audiju na jesen neće početi kako je prvobitno bilo planirano.
Audi nije iznimka. 83 posto tvrtki iz raznih gospodarskih grana žali se na nestašicu ili poskupljenje sirovina, dijelova i robe. To proizlazi iz ankete Njemačke industrijske i trgovinske komore (DIHK) provedene u 3.000 njemačkih tvrtki u zemlji i inozemstvu.

Najteže su pogođeni industrija i trgovina na malo. S problemima se susreće više od 90 posto poduzeća, primjerice iz metalne, automobilske ili kemijske industrije. U građevinarstvu čak 94 posto poduzetnika izvještava o nestašici materijala. Pored sirovina poput čelika, aluminija, bakra i drveta vlada i nestašica elektronskih komponenti, poluvodiča i tekstila.

Kao razlog problema u isporuci u anketi se na prvom mjestu navodi rast potražnje uz premale proizvodne kapacitete (70 posto) te poteškoće u transportu (53 posto). Kod transporta su posebni problem nedostatak kontejnera (76 posto) te premali kapaciteti na teretnim brodovima (74 posto), na cestama i prugama (27 posto) i u zračnom prometu (24 posto).

Glavni uzrok problema je pandemija koronavirusa. Ona je širom svijeta usporila proizvodnju, pa time i transport. Luke su bile zatvorene, brodovi usidreni, a zbog smanjene potražnje je proizvedeno oko 50 posto manje kontejnera. Kada je transport sirovina i robe napokon ponovo krenuo, nije bilo moguće uhvatiti prijašnji tempo. Logistiku su usporili nedostatak osoblja, strože korona-mjere u lukama i prije svega nedostatak kontejnera.

„Dodatni smrtni udarac bilo je zatvaranje Sueskog kanala”, kaže Jens Hildebrandt, šef njemačke Inozemne trgovinske komore u Kini. Teretni brod Ever Given s 18.300 kontejnera je krajem ožujka šest dana blokirao kanal. Za to vrijeme su svi drugi brodovi na toj ruti morali čekati. Za potpuno normaliziranje prometa bilo je potrebno više od 100 dana.

U međuvremenu su u Kini ponovo djelomice ili potpuno zatvarane luke, među njima i Shenzhen-Yantian, četvrta kontejnerska luka po veličini na svijetu.

„Stručnjaci polaze od toga da će uklanjanje posljedica samo u tom slučaju, računajući od srpnja, trajati najmanje tri mjeseca”, objašnjava Jens Hildebrandt.

izvor: seebiz.eu