HGK: Domaći proizvodi moraju biti ključ prepoznatljivosti našeg turizma

HGK: Domaći proizvodi moraju biti ključ prepoznatljivosti našeg turizma

„Važnost turizma za naše gospodarstvo je nemjerljiva, to je sektor na čijim leđima počiva oporavak cjelokupne ekonomije i zato moramo iskoristiti apsolutno sve prilike koje nam se pružaju da kroz njega promoviramo domaću proizvodnju. Smanjenje uvoza, veća samodostatnost i zaokruživanje proizvodno-prodajnog procesa, kako se to popularno voli reći – od polja do stola – naš je ultimativni cilj. Želimo spojiti javno i privatno, more i kontinent, velike i male, da svi zajedno damo sve od sebe i iskoristimo ogroman potencijal koji kao zemlja imamo“, poručio je predsjednik Hrvatske gospodarske komore, Luka Burilović, otvarajući specijalizirani projekt Hrvatski proizvod za hrvatski turizam, u sklopu nacionalne akcije HGK Kupujmo hrvatsko.

HGK je i ovaj put za sve izlagače i proizvođače, kojih je na akciji čak 65, osigurala odaziv najvećih hotelskih lanaca, neovisnih hotela, malih i obiteljskih hotela, ugostitelja i drugih pružatelja usluga u turizmu s područja cijele Hrvatske.

„Iznimno me vesele brojna svjedočanstva naših poduzetnika i kompanija da su na B2B susretima u okviru ove akcije sklopili dugoročne poslovne suradnje, plasirali svoje proizvode u velike hotelske lance i uspostavili suradnju s malim obiteljskim hotelima“, istaknuo je Burilović, dodavši kako je vrlo bitno da se i 16 financijskih institucija odazvalo akciji jer bez lako dostupnog kapitala nema ni investicija, a samim time ni razvoja.

Stjepan Kožić, župan Zagrebačke županije, kazao je da je bitno pomoći malim proizvođačima da svoje proizvode plasiraju u turizam, po prikladnoj cijeni. „Zagrebačka županija je prvenstveno ruralni prostor i mi to vidimo kao prednost za razvoj obiteljskih gospodarstava. Razvoj vinskih cesta i cesta sira su projekti koji okupljaju naše proizvođače i oni preko njih stvaraju izvorne proizvode koji privlače nove turiste“, istaknuo je Kožić, uz napomenu da će turizam na razini države biti još konkurentniji kad ga razvijemo i na kontinentu.

Izaslanica gradonačelnika Grada Zagreba, Olivera Majić, naglasila je kako akcija Kupujmo hrvatsko iz godine u godinu sve više razvija svijest potrošača o kvaliteti hrvatskih proizvoda, a upravo je kvaliteta ključna za pozicioniranje na tržištu. „Uvjerena sam da naši tradicionalni proizvodi i usluge imaju potencijal za uspjeh na globalnom tržištu. Potrebna nam je suradnja svih dionika pa slijedom toga pozivam građane i tvrtke da posjete ovaj prostor i sami se uvjere u potencijal koji imamo“, poručila je Majić.

„Hrvatski turizam se pripremio za iskorak u predstavljanju kontinenta. U pripremi smo zakona koji će potaknuti njegov razvoj, nadam se da ćemo ga izglasati do kraja godine. Njime nakon desetljeća čekanja otvaramo mogućnost bavljenja zdravstvenim turizmom u privatnim bolnicama i poliklinikama, dajemo im legalitet i omogućujemo da prodaju aranžmane. Konačno se pokreće nešto čime se možemo baviti 12 mjeseci u godinu i više ne prodajemo samo uslugu, već i znanje  kojim možemo parirati zemljama u okruženju“, izjavio je ministar turizma Gari Cappelli, dodavši kako očekuje rast investicija od 40 posto, sa  800 milijuna eura ove godine na 1,2 milijardi dogodine.

Marko Jurčić, savjetnik Predsjednice RH za gospodarstvo, naglasio je da ga ova akcija veseli jer stavlja temu o kojoj se puno pričalo u proaktivan pristup. „Ne pričamo samo o hrvatskim proizvodima u vidu prehrane i smještaja već u smislu potpunog razvoja ponude. Takav pristup će jačati i druge sektore koji nisu toliko snažni i davati dodanu vrijednost cjelokupnom gospodarstvu“, rekao je Jurčić, uz napomenu da ubuduće moramo razmišljati i o plasmanu naših proizvoda u inozemstvu, na čemu HGK već radi otvaranjem predstavništava po svijetu.

Da domaći proizvodi moraju biti ključ prepoznatljivosti hrvatskog turizma ključna je poruka koju se željelo poslati, a upravo je to bila i tema prve panel rasprave na kojoj su raspravljali stručnjaci iz privatnog i javnog sektora.