Korona ubrzala digitalizaciju trgovine, online prodaja narasla za gotovo 14 posto

Korona ubrzala digitalizaciju trgovine, online prodaja narasla za gotovo 14 posto

Kako će se sektor trgovine nositi s izazovima koje koronavirus stavlja pred njega bila je glavna tema konferencije MAGROS 2020: Povratak u budućnost – Nova maloprodajna revolucija.

„Još početkom godine očekivali smo nastavak rasta trgovine i ukupnog gospodarstva, na krilima rekordne 2019. godine kada je nakon 11 godina dosegnuta razina prometa u trgovini na malo iz 2008. godine. No, pandemija je dovela do tektonskih poremećaja na svjetskom nivou. Taj pad osjetio se i u potrošnji, promijenjenim navikama potrošača  pa je  u ožujku zabilježen pad prometa u trgovini, nakon 5,5 godina gotovo kontinuiranog rasta. Podaci DZS-a pokazuju da u prvih osam mjesec bilježi pad od 6,9 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine“, istaknuo je Josip Zaher, potpredsjednik HGK za trgovinu i financije, dodavši kako oporavak slijedi u idućoj godini te da je pred trgovinom nastavak procesa digitalizacije i prilagodbe na nove uvjete poslovanja. Naglasio je kako u Hrvatskoj desetak najjačih trgovaca drži oko 80 posto tržišta koje je vrlo konkurentno, čemu svjedoči i dolazak Eurospina u jeku pandemije.“Unatoč tome, ne očekujemo značajnija preslagivanja na tržištu“, zaključio je Zaher.

Direktor i glavni urednik Suvremene trgovine Srećko Sertić kazao je da Europsko regionalno izvješće o e-trgovini za 2020. pokazuje da je Zapadna Europa i dalje najrazvijenije tržište e-trgovine u Europi sa 70 posto tržišnog udjela u ukupnom B2C internetskom prometu i najvećim brojem e-kupaca (83 posto), a slijedi južna Europa s 15 posto tržišnog udjela ukupnog B2C internetskog prometa.